Tutaj komentujemy wydarzenia polityczne, społeczne i kulturalne w gminie Mosina
Blog > Komentarze do wpisu

CYRK PRZY CMENTARZU

Niezły cyrk w Mosinie. Ksiądz Majka 4 września po pogrzebie zaprasza do areny cyrkowej.

 

Oprócz akrobatów, którzy mają rozbawić publikę i wywołać emocje u widzów, przyjadą także egzotyczne zwierzęta.

 Cyrkowcy wraz z menażerią  chcieli pierwotnie rozlokować swoją arenę u zbiegu ulic Leszczyńskiej i Strzeleckiej na tzw. placu cyrkowym. Burmistrz Jerzy Ryś nie zgodził się to by cyrk ze zwierzętami funkcjonował na terenie gminnym.


 Cyrkowcy więc poszukali lokalizacji na „terenie prywatnym” w centrum miasta. Gdzie?  Przy kostnicy i cmentarzu na ulicy Spokojnej. Na rozlokowanie cyrku ze zwierzętami w sąsiedztwie nekropolii i kostnicy zgodę wydał proboszcz miejscowej parafii ks. kanonik Edward Majka.

 Występ cyrku w tym miejscu nie jest jednak przesądzony. Burmistrz Jerzy Ryś  nie wyraził zgody na przejazd kawalkady ponadnormatywnych pojazdów cyrkowych przez miasto.  Zachodziła obawa uszkodzenia  ciężkimi i długimi pojazdami  mostku na ulicy Niezłomnych, dróg, chodników , znaków oraz budynków. Trudno sobie wyobrazić  przejazd ciężarówek z naczepami wąskimi ulicami jak  Kościelna, Kościuszki no i później wyjazd z okolic cmentarza na ulicę Poznańską.


  Cyrk ma wystąpić 4 września o godzinie 17.00. Na godzinę 13.30 zaplanowany jest pogrzeb na mosińskim cmentarzu 63 letniej mieszkanki Krosinka.


Co myślicie o cyrku ze zwierzętami przy cmentarzu zaraz po pogrzebie? Kto idzie?


 Zeszłoroczny film o cyrku w Mosinie realizowany przez telewizję internetową TTVI

 

Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina   

  

sobota, 02 września 2017, fakty.mosina
Za komentarze w tym wątku odpowiedzialność ponosi wyłącznie autor komentarza. Administrator strony kasuje komentarze nie na temat oraz sprzeczne z powszechną netykietą. Wszelkie uwagi co do komentarzy proszę kierować na adres: fakty.mosina@gazeta.pl. Admin

Polecane wpisy

  • UWAGA NA MOSINĘ IDZIE TORNADO!

    Nawałnice, które nawiedziły niedawno odległe od Mosiny tereny w Polsce północnej za dwie godziny dotrą do Mosiny i to dziś w nocy! Pozostaje nam raczej tylko si

  • UCIEKAJCIE Z MOSINY!

    Władze gminy Mosina, zachęcają w kosztownych spotach reklamowych do zamieszkiwania w gminie, tymczasem prawda.... Prawda jest taka, że chcąc się wybudować na t

  • UCIEKAJĄ Z URZĘDU

    Mosińscy urzędnicy uciekają z magistratu. Czołowy wieloletni pracownik referatu planowania przestrzennego Marcin Buśka zwolnił się/ poprosił o możliwość zmiany

Komentarze
Gość: Sloneczko, *.dynamic.gprs.plus.pl
2017/09/02 14:10:03
Jak dlamnie Cy
-
Gość: Sloneczko, *.dynamic.gprs.plus.pl
2017/09/02 14:12:09
Jak dlamnie Cyrk może być przy cmentarzu niepowinno nikomu to przeszkadzać
-
Gość: kaspro, *.play-internet.pl
2017/09/02 14:31:07
jak zwykle autor szuka sensacji byle tylko zaistnieć
-
Gość: miecz, *.centertel.pl
2017/09/02 15:27:39
Czym jest ustawienie cyrku obok cmentarza wobec krzątania się po ołtarzu podczas mszy przez zastępcę burmistrza Mielocha i radnego Łukowiaka. To dopiero jest cyrk. Majka już dawno powinien ich wyrzucić z ołtarza. Właściwie, to Mieloch i Łukowiak sami powinni zrezygnować z tych kościelnych funkcji. Dla mnie to co oni robią zakłamanie i obłuda. Politycy, jakimi są ci panowie, nie powinni tak afiszować się na ołtarzu.
-
Gość: Xxx, *.dynamic.gprs.plus.pl
2017/09/02 16:12:34
Cyrk jest obok cmentarza nie na cmentarzu to tak jakby targowisko nie mogo byc czynne poniewaz obok jest kościół i załoca modlitwe. Osoba jest chowana w południe a cyrk po pludniu więc czym ma przeszkadzać w pogrzebie ?.nie można popadać w paranoje ze raz czy dwa razu w roku cyrk będzie w poblizu kościoła/cmentarza .
-
2017/09/03 12:06:41
Odniosę się do wczesniejszych postów. W tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z Cyrkiem, który tresuje zwierzęta oraz odmową burmistrza, aby taki cyrk robił pokaz na terenie należącym do gminy. Dla wielu zwierzęta w cyrku wcale nie są śmieszne. Wręcz przeciwnie, wywołują u nich oburzenie. Kolejną sprawą jest lokalizacja areny cyrkowej w sąsiedztwie kostnicy i cmentarza. Msza pogrzebowa odbędzie się w kościele w Krośnie w południe. Kondukt pogrzebowy i żałobnicy przejadą na ceremonię pochówku do Mosiny. Wszyscy na miejscu pochówku będą po 13. Odbędzie się zapewne różaniec w kostnicy. Kolejne pół godziny. Mamy 14. Ceremonia na cmentarzu zakończy się około 15. Część żałobników pojedzie na stypę, a część z nich zostanie przy grobie, opłakując zmarłą osobę. Nie jestem pewien, ale przygotowanie areny cyrkowej potrwa kilka godzin. Kiedy będą to robić? W trakcie różańca i ceremonii pogrzebowej?
@miecz, obecność czynnego polityka na ołtarzu podczas mszy, to indywidualna sprawa pana wiceburmistrza i radego, to kwestia ich sumienia i wiary. W to nie możemy ingerować. Jednak obiektywnie rzecz ujmując bytność na ołtarzu to doskonałe miejsce promocji politycznej. Oto politycy, słudzy boscy, pokornie służą do mszy, czytają Słowo Boże, więc dla tysięcy parafian, którzy na nich patrzą jest jasne, że w swoich decyzjach politycznych, a w przypadku pana Mielocha, także administracyjnych, kierować się będą katechizmem. Nie chciałbym jednak tej kwestii omawiać szerzej, bo to śliski temat.
@xxx, nikt nie popada w paranoję. rzecz dzieje się na prawdę i sądzę, ze warto o tym podyskutować. Sądzę też, że inaczej byś argumentował, gdyby to twojego kogoś bliskiego chowano w atmosferze cyrkowej. Nie sądzę też, aby to ksiądz proboszcz sam na to wpadł, aby cyrk lokalizować w pobliżu cmentarza i kostnicy. Sądzę, że został do tego namówiony przez mosińskiego urzędnika, że o parę srebrników parafia się wzbogaci.
@Słoneczko, tobie by to nie przeszkadzało, nie oznacza, że innym również nie powinno.
@kaspro, *.play-internet.pl. Załóż sobie bloga i pisz o pogodzie jeśli uważasz to za ciekawe. Dlaczego miałbym nie poruszyć tego tematu? O likwidacji straży nie pisać, o bałaganie w Mosinie nie pisać, o cyrku nie pisać.... Człowieku, proszę cię...
-
2017/09/03 12:12:45
Jeszcze tylko w kwestii cyrku w kwestii bytności w nim zwierząt. Cyrki bez zwierząt istnieją. Był takowy także w Mosinie w zeszłym roku. przyszło wielu rodziców z dziećmi. Można to obejrzeć tutaj: www.youtube.com/watch?v=f1FI-nPtv9M
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/09/03 21:22:12
Łukaszku jesteś zwykłym ...... odpowiedz sobie sam
-
2017/09/03 21:53:05
@neoplus, oj, widzę, że gdy brakuje argumentów, pojawiają się inwektywy. Rozumiem to i nie gniewam się na Ciebie. Owocnych rozmyślań nad losem swoim i przyszłości Mosiny.
-
Gość: Chester Nimitz, *.dynamic.gprs.plus.pl
2017/09/04 21:15:56
Panie Łukaszu! Popieram. Ma pan rację!!!
-
2017/09/04 23:54:32
Cyrk od wielu, wielu lat przybywał do Mosiny. Zawsze lokował się przy Strzelnicy. Nie było z tym problemu. Przyszedł Ryś i nie zezwolił. Nie podoba się mu cyrk ze zwierzętami, jego sprawa. Podoba się jednak innym. W sukurs dzieciakom przyszedł proboszcz Majka. On, w przeciwieństwie do Rysia, jest pragmatyczny. Ryś chciał jednak pokrzyżować plany proboszcza. Nie wyraził zgody na przejazd przez miasto. Ale w mieście są nie tylko ulice gminne, ale i powiatowe i wojewódzkie i również nimi poruszała się trupa cyrkowa. Pragmatyczne podejście policji mosińskiej jest również godne odnotowania. Po tej wpadce, a właściwie kompromitacji Rysiowi nie pozostaje nic innego, aby po skończeniu jakże nieudanej dla niego i jego zastępcy kadencji, poprosić agencję cyrkową o pracę w charakterze błazna.
-
2017/09/05 12:50:40
@piotrzmosiny
Mimo wszystko zachęcam do zapoznania się z materiałem przedstawionym w tym linku: www.youtube.com/watch?v=771jO6ItenE
Internet jest pełen takich wypowiedzi choć przyznaję, że możesz mieć odrębne zdanie na ten temat.
Zachęcam także do wypowiedzi pod własnym imieniem i nazwiskiem, bo to wszelako nie boli.
Jerzy Ryś
-
2017/09/05 23:03:59
No i co ten filmik zmienia. Ja też jestem przeciwnikiem zwierząt w cyrku, ale co z tego. Dopóki prawo krajowe i europejskie się nie zmieni, zwierzęta będą w cyrku. Mój wpis dotyczył czego innego. Z Pana strony to była błazenada. Aby obronić swoją idee fix, zakazał Pan ulokowania cyrku na placu przy Strzelnicy, który na tego typu imprezy się nadaje. Cyrkowcy znaleźli sposób i udali się do proboszcza (ciekawe zaiste, kto im to podpowiedział). Proboszcz nie zważał, jak widać, na Pana decyzję i udzielił gościny. Po drugie, groził Pan, że nie wyrazi zgodę na przejazd cyrku przez ulice miasta, bo wąskie, nie przystosowane. Cyrkowcy taką zgodę jednak uzyskali od policji. Przedstawienie się odbyło, cyrk wyjechał. Przegranym, a w zasadzie obśmianym został Pan.
-
Gość: MK, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/09/06 08:51:15
Burmistrz jest wrażliwy na krzywdę zwierząt - to mu się chwali. Popieram wydaną przez niego decyzję odmowna dla tego cyrku. Dziwię się proboszczowi, że wyraził zgodę. Zawsze narzeka na hałasy nad kanałem, taki dobry gospodarz, a trochę mu jednak wyobraźni zabrakło. Burmistrz obawiał się i to też mu się chwali o wąskie ulice przystosowane tylko do samochodów osobowych a nie Tirów. Przecież na rynek jest zakaz wjazdu ciężkich samochodów. Gdzie była policja? Gdzie była straż miejska? Chciałabym zobaczyć mandat za rozmieszczenie ogłoszeń i plakatów w przestrzeni miejskiej.
-
2017/09/06 09:16:33
@piotrzmosiny
Nie wiem, skąd tyle agresji z Pana strony w stosunku do mojej osoby. W swoim wystąpieniu użył Pan nieprawdziwych sformułowań oraz fabuł. Rozumiem, że próbuje Pan jakoś zaistnieć w przestrzeni publicznej, ale dlaczego w taki sposób i z wykorzystaniem mojej osoby. Przecież nie widział Pan żadnego dokumentu wydanego w tej sprawie, także z posterunku policji, który w osobie komendanta zdecydowanie stwierdza, że żadnych zezwoleń nie wydawał (tak na marginesie dodam, że w tym przypadku nie posiadał nawet takich uprawnień).
Jeśli ma Pan jakieś problemy w związku z tą sprawą zapraszam do siebie na rozmowę tym bardziej, że ma Pan do mnie stosunkowo blisko. Jak już wcześniej napisałem, posługiwanie się własnym nazwiskiem nie boli, choć zdaje sobie sprawę z tego, że w tym przypadku może wymagać szczególnej odwagi.
Jerzy Ryś
-
Gość: elazmosiny, *.centertel.pl
2017/09/06 11:22:51
Panie Burmistrzu skąd tyle agresji w Pana wypowiedziach w stosunku do osób, które się z Panem nie zgadzają?
Proponuję, żeby Pan wyszedł z tej dyskusji, tak jak ze sesji RM.
-
Gość: nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/09/06 12:49:20
@elazmosiny, *.centertel.pl
Litości... Piszemy: "tak jak z sesji RM"
-
Gość: nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/09/06 13:14:44
Do elazmosiny, *.centertel.pl
Tak a marginesie: "Widzi żaba, że konia kują i sama nogę podstawia..."

I dla przypomnienia szkoły podstawowej:
"Poprawna forma to z sesji. O głoskę [e] rozwijamy przede wszystkim te przyimki zakończone spółgłoską, które występują przed formą zaimka ja, por. w niej, ale we mnie, pod nią, ale pode mną. Ponadto form we i ze używamy przed wyrazami rozpoczynającymi się grupą co najmniej dwóch spółgłosek, z których pierwsza to, odpowiednio, [v], [f] albo [z], [s], [ź], [ś], [ż], [sz], np. w Warszawie, ale we Wrocławiu, w fartuchu, ale we fraku, z zabitym, ale ze zranionym, z synem, ale ze stryjem, z zimna, ale ze zdziwienia, z sianem, ale ze śrutem, z żubrem, ale ze żbikiem, z szablą, ale ze szpadą. Do tego należałoby dopisać całkiem sporą liczbę zwyczajowych wyjątków, które każą używać form we lub ze w kontekstach innych niż wyżej opisane (np. we Lwowie, choć w Lwówku Śląskim) albo przynajmniej taką możliwość dopuszczają (np. we czwartek obok częstszego w czwartek). Szczegóły podaję w haśle w, we, z, ze itp. Słownika wyrazów kłopotliwych (różne wydania dostępne pod różnymi tytułami, ostatnie jako Słownik wyrazów trudnych i kłopotliwych)."
-
Gość: elazmosiny, *.centertel.pl
2017/09/06 18:33:01
Super. Bardzo dziękuję. Nemo chyba też zgubiłeś literę. Jak perfekcja to perfekcja. Proszę również o wyjaśnienie Panu Łukaszowi, że pisze się "naprawdę" a nie "na prawdę".
Pozdrawiam. Miłego wieczoru.
-
Gość: nemo, *.ip-167-114-118.net
2017/09/06 19:21:41
@elazmosiny
To prawda, że zgubiła się literka. Nie jest to jednak błąd pisowni, o ile wiesz o czym teraz piszę.
Panu Łukaszowi wytknij sama jego błędy, skoro je zauważyłaś. Ja się do tego nie mieszam, bo to nie moja opcja...
Pozdrawiam.
-
2017/09/07 08:28:28
Oj , moi drodzy. Dajcie spokój z tymi literówkami. Wpisy są często pisane pod wpływem emocji, z komórek i nie zawsze wszystko wychodzi idealnie. Podobnie jak z cyrkiem obok kostnicy i cmentarza po zakończeniu pogrzebu.
-
2017/09/07 23:19:32
Ja o Rzymie, Burmistrz o Krymie. Z innej beczki. Czy ktoś może racjonalnie wytłumaczyć dlaczego przez kilka, już nie wiem ile miesięcy, PKP nie może utwardzić płytami przejazdów w ciągu ulicy Farbiarskiej -Targowej i Sowinieckiej ? Czy Burmistrz tego nie widzi, tym bardziej jego zastępca, który codziennie pokonuje jeden z tych przejazdów ?
-
Gość: jerzy_rys, *.icpnet.pl
2017/09/08 12:16:54
@piotrzmosiny
Szanowny Panie. Jeżeli są sprawy, które wymagają pełniejszego wyjaśnienia, zapraszam na spotkanie.

Przez cały okres trwania inwestycji związanej z przebudową odcinka linii kolejowej E59 na terenie Gminy Mosina burmistrz wielokrotnie zwraca uwagę zarówno inwestorowi jak i wykonawcy tych prac w kwestiach związanych z bezpieczeństwem na przejazdach kolejowych, także w rejonie ul. Targowej/Farbiarskiej oraz Sowinieckiej. Takie wystąpienia do wykonawcy (Trakcja PRKiI) odbywają się na bieżąco poprzez kontakty telefoniczne, mailowe, pocztą tradycyjną oraz kontakty osobiste podczas narad z przedstawicielami zainteresowanych podmiotów na terenie Urzędu Miejskiego w Mosinie.

Należy wskazać, że prowadzona inwestycja nie jest inwestycją gminną, nie jest wykonywana z udziałem środków gminnych i nie przebiega na terenach gminnych (dotyczy terenów zamkniętych pozostających pod nadzorem wojewody i pod zarządem PKP S.A.). Mimo to, wciąż zwracamy się do właściwych podmiotów o bieżące utrzymanie nawierzchni tymczasowej na przebudowywanych przejazdach, o zwiększenie częstotliwości ich naprawy oraz o właściwe monitorowanie ich stanu.
Jerzy Ryś
-
Gość: Rafał, *-rev.hti.pl
2017/09/08 13:59:27
Panie Burmistrzu Jak widać po tym jaki jest w Mosinie paraliż komunikacyjny w Mosinie w związku z przebudową linii kolejowej telefony, pisma i maila są całkowicie nieskuteczne. To nie jest folwark PKP żeby mogło sobie robić co i jak chce. Notoryczne przekładanie i nie dotrzymywanie terminów, otwieranie i zamykanie na czas kolejnych robót przejazdów a do tego jeszcze złośliwy (chyba taki musi być) dróżnik na Sowinieckiej, który zamyka przejazd czasem na 10 minut i nie otwiera zaraz po przejeździe pociągu. Rozumiem, że nic się nie da zrobić? A może Wojewoda, media? Pewnie, że można się przyzwyczaić do wszystkiego ale czy trzeba. Notabene kiedyś obiecywano, że jednocześnie nie będą przebudowywane dwa z 3 mosińskich głównych przejazdów. A jak jest w rzeczywistości można się przekonać stojąc na rynku w korku do przejazdu na Sowinieckiej.
-
2017/09/08 16:50:19
@Rafał, *-rev.hti.pl
Wszyscy ci zarządcy terenów i dróg znają obecną sytuację. Dzisiaj, na otwarciu hali sportowo widowiskowej w Puszczykowie rozmawiałem o tym z vice Starostą Poznania. Właściwie była to kontynuacja naszej rozmowy, która prowadziliśmy w zarządzie Dróg Powiatowych w Poznaniu w czwartek 07.09.2017.
Czekam na wynik rozmów na linii ZDP i spółki kolejowe.
Właścicielem drogi (ul. Sowiniecka) jest Starostwo Powiatowe. Treny przyległe do linii kolejowej są pod zarządem PKP S.A. To tzw tereny zamknięte nadzorowane przez Wojewodę. Obietnica jest spełniona: nie są zamknięte równocześnie dwa przejazdy na drogach powiatowych. Z tego prostego powodu nie możemy przebudować ulicy Sowinieckiej (zadanie do wykonania wspólnie z powiatem poznańskim oraz Aquanetem).
Jerzy Ryś
-
2017/09/08 19:29:25
Luboń zapomniał o kolejowych problemach na swoim terenie., podobnie Puszczykowo i Czempiń. Mosina, nie wiedzieć czemu jest rozwalona przez kolejarzy. Ja bym nawet powiedział, że trwa okupacja Mosiny przez PKP. Nie wiem, czy ktoś robi to specjalnie, sabotuje, opóźniając wszystko, żeby pogrzebać obecnego burmistrza przed wyborami? Bo to, aż wierzyć się nie chce, zeby wszystko tak długo trwało. No i te kłody rzucane cały czas przez starostwo...
-
2017/09/08 22:12:31
Zadałem proste pytanie: DLACZEGO TYLE MIESIĘCY INWESTOR NIE UTWARDZIŁ PRZEJAZDÓW W CIĄGU ULIC: TARGOWA-FARBIARSKA i SOWINIECKA. Dlaczego taki stan trwa ? Co jest tego powodem? Dostajemy odpowiedź burmistrza kompletnie nie na temat. Zadając proste pytanie oczekiwałem prostej, jasnej odpowiedzi. Widać, że na proste pytania nie jest łatwo burmistrzowi odpowiedzieć. Jeśli tak ma wyglądać dialog niech lepiej go nie będzie.
-
Gość: nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/09/08 22:55:32
Jeden wart drugiego. Kpiarz PW i radny Kasprowicz w roli twórcy literatury f.s. Burmistrz wierzy w to, że może prowadzić dyskusję na blogu jeszcze większego kpiarza. Burmistrzu, rób pan swoje i nie marnuj czasu na rozmowy z kimś, kto niczego dobrego w życiu swoim nie zrobił... W tym względzie od wielu lat nic się nie zmieniło. Szkoda czasu na rozmowę z tymi ludźmi. Jak najdalej od nich hehe.
-
Gość: nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/09/08 23:01:54
Pamiętaj pan co mówiłem: jak najdalej od nich.
-
2017/09/09 14:26:51
@ nemo, jasne, kpiny, sf, trzymaj się daleko od nich... eh... Uważasz, że Pan Burmistrz nie ma własnego rozumu?
-
Gość: nemo, *.ip-37-187-147.eu
2017/09/11 10:27:49
Panie, nie musi Pan tego mówić. Znam was od lat, ale tego faceta stosunkowo krótko. Jak każdy, rozum ma-to widać. Oby jednak nie dał się wam omotać, kpiarze ...
Panie Burmistrzu, rób Pan swoje.
Powtórzę także i wam.
"Widzi żaba, że konia kują i sama nogę podstawia..."
Znacie to, prawda?
Nic się wam nie podoba i wszystko na NIE. A co dobrego zrobiliście, gdzie wasze zasługi, gdzie?! Czy był taki burmistrz, którego szanowaliście?
-
2017/09/11 10:40:32
@ Nemo, piszesz że wszystko oceniamy na nie. Napisz konkretnie co. Poza tym radni, bo pewnie o nich mówisz, piszą i składają wnioski do burmistrza, przedstawiają pomysły i rozwiązania na komisjach i spotkaniach indywidualnych z burmistrzem. Ja piszę także maile oraz pewne przemyślenia przez FB. Oczywiście, jest i krytyka. No chyba nie myślisz, że wszystko jest ok.
-
Gość: nemo, *.ip-37-187-147.eu
2017/09/11 15:31:29
@kasprowicz
Lista byłaby spora, ale szkoda czasu na wymienianie. Pewnie, że do zrobienia jest bardzo dużo i nadal są sprawy wymagające poważnych zmian.
Pali się jednak spore światło w tunelu, a to cieszy hehe.
Panie Kasprowicz. Nie bierz Pan wszystkiego do siebie, ale jesteś Pan w opcji, która mi nie pasuje i to bardzo.
Tylko tam mogą powstawać takie bajkopisarskie twory, jak w Pana wpisie: z
2017/09/08 19:29:25
-
2017/09/11 18:08:41
@Nemo, co do opcji, jak rozumiem, serce masz po lewej stronie... Ale ja prosiłem o jeden lub dwa przykłady, w którym jestem(jesteśmy) na nie. Nic więcej
-
2017/09/11 18:20:28
Dajcie Państwo spokój. Niepotrzebnie atmosfera robi się gęsta.
U mnie zacny obywatel skopał moją skrzynkę na listy.
Komiczne jest to, że nie widział kamer...

@nemo
Nie potrzebuję adwokata i nie wtrącam się do lokalnej polityki.
-
2017/09/13 14:10:03
Panie Burmistrzu, stwierdzenie, że nie miesza się Pan do lokalnej polityki zabrzmiało dziwacznie. Jeśli chodzi o lokalna politykę, nie wiem, czy Pan zdaje sobie sprawę, jest Pan głównym rozgrywającym w tej lokalnej polityce. Pan wraz ze służbami urzędu ustala budżet w zakresie inwestycji, wydatków... To Pan podejmuje decyzje strategiczne w odniesieniu do gminy, to Pan kreuje politykę przestrzenną poprzez wydawanie decyzji administracyjnych, itd. To czym się Pan zajmuje w gminie, jest niczym innym jak własnie polityką.
-
2017/09/13 19:36:57
@kasprowiczlukasz
Nie mogę się z Panem nie zgodzić, gdyż oczywistym i prawdziwym jest tutaj Pana wywód.
Pan także doskonale wie, że pozbawienie zdania kontekstu pozwala na dużą dowolność jego interpretacji. To część pana pracy.

Użyłem sformułowania "polityka lokalna" w odniesieniu do prób wciągnięcia mnie przez @nemo w dyskusję prowadzoną pomiędzy @nemo a Panem.
-
2017/09/13 20:29:44
Panie Burmistrzu, spodziewałem się takiej odpowiedzi i chciałem we wcześniejszym komentarzu już rozwiać Pana ew. uwagi. Pewne rozgrywki, spory, i gra, która się toczy pomiędzy radnymi, burmistrzem, urzędnikami , a obserwatorami tych zdarzeń, a które toczą się także tu na blogu, mimo wszystko są pokłosiem Pana decyzji, działań i zaniechań jako Burmistrza wraz z całym aparatem, który Panu podlega. No bo, czy byłby temat cyrku przy cmentarzu oraz inne tematy, gdyby nie Pana decyzje? Pan się nie musi mieszać w reperkusje Pana decyzji jako Burmistrza gminy. Tak Pan postanowił i basta. Jednak każde Pana działanie, zaniechanie, decyzja, będzie oceniana przez mieszkańców, wyborców, w mniejszym lub większym stopniu. Nie może Pan więc mówić, że nie miesza się Pan w lokalną politykę. Pan ją tworzy i kreuje, wywołując takie, a nie inne skutki swoich działań, które podlegają ocenie.
-
2017/09/13 20:57:05
Przedstawiłem Panu swoją odpowiedź i na kolejny haczyk proszę mnie nie łowić. Rozumiem, że to część Pana pracy, ale musi ją Pan wykonać sam.
Pozdrawiam
-
2017/09/13 22:08:58
Panie Burmistrzu.... Ja na żaden haczyk nie chcę Pana łowić.
-
2017/09/13 23:33:46
Panie Radny... Niech Pan jeszcze powie, że nie wie o czym mówię. Ten zachowań mi nie odpowiada.