Tutaj komentujemy wydarzenia polityczne, społeczne i kulturalne w gminie Mosina
Blog > Komentarze do wpisu

UCIEKAJĄ Z URZĘDU

Mosińscy urzędnicy uciekają z magistratu. Czołowy wieloletni pracownik referatu planowania przestrzennego Marcin Buśka zwolnił się/ poprosił o możliwość zmiany pracy i podjęcie zatrudnienia w innej gminie. Dokładnie w Czempiniu

 Wynik naboru w Czempiniu TUTAJ

Marcin Buśka zajmował się w referacie planowania przestrzennego  tworzeniem decyzji o warunkach zabudowy. Są to dokumentu bardzo ważne wręcz fundamentalne dla inwestorów. Zapisy w decyzji o WZ przesądzają o opłacalności inwestycji szczególnie deweloperskich.

Było tak za czasów  burmistrz Zofii Springer i jest za czasów Jerzego Rysia i Przemysława Mielocha, że deweloperzy, oczywiście niektórzy, dostawali bardzo atrakcyjne decyzje o WZ na swoje inwestycje, a zwykły szary człowiek, który chciał wybudować domek, albo ich nie dostawał lub musiał czekać miesiącami. Jedno z ostatnich postępowań trwało blisko rok. Burmistrz wraz z mosińskimi urzędasami bardzo się starali( nie wiem, czy celowo), aby warunków zabudowy nie wydać. po rocznej procedurze administracyjnej, która w myśl przepisów KPA powinna trwać maksymalnie 3 miesiące, wnioskodawcom odmówiono wydania warunków zabudowy.  Wnioskodawca odwołał się doi organu nadzoru administracyjnego, czyli SKO( Samorządowe Kolegium Odwoławcze). Organ stwierdził przewlekłość postępowania i nakazał wydanie  decyzji o WZ.

 Jedną ze sztuczek stosowanych przez urzędasów , aby nie wydawać warunków zabudowy jest  wpływanie na burmistrza, aby wywoływać postępowania  zmierzające do uchwalenia planów zagospodarowania.  Jeśli zostanie wszczęta procedura planistyczna, burmistrz ma prawo zawiesić wydanie decyzji o WZ na okres 9 miesięcy. Obecni włodarze, nie wiedzieć czemu  systemowo z tego korzystają.  Żaden plan miejscowy w ciągu 9 miesięcy nie zostanie uchwalony.   Ludzie, którzy chcieliby się budować w obszarze ściśle zabudowanym, na wolnej działce lub na takiej, na której istnieje zabudowa- nie mogą tego zrobić. Teren jest objęty procedurą planistyczną i nie ma zmiłuj, warunków zabudowy nikt nie dostanie.  Takie działanie burmistrza hamuje rozwój gminy i burzy plany życiowe wielu rodzinom.

 Jeśli chodzi o planowanie przestrzenne na terenie gminy Mosina, procedurą planistyczną jest objętych wiele terenów. Plany miejscowe sporządzają architekci z firm, którym zlecono ich wykonania. Mosińscy urzędnicy  nie są absorbowani do tworzenia planów miejscowych.

 Mimo to, po odejściu z referatu planowania Marcina Buśki, burmistrz ogłosił nabór pracowników. Odszedł jeden, potrzebnych jest dwóch pracowników. Ogłoszenie o naborze TUTAJ  . Zwiększenie zatrudnienia w referacie planowania ma zdaniem burmistrza przyspieszyć  wydawanie decyzji o warunkach zabudowy. Pytanie, po co wydawać szybko warunki zabudowy, skoro spora część gminy jest w procedurze planistycznej i warunków zabudowy nikt nie dostanie.  Wkrótce Rada podejmie uchwałę o rewitalizacji Mosiny i kolejny teren od Swarzędzkich Fabryk Mebli przez Centrum, przez część Czarnokurza i Pożegowa  zostanie zablokowany na wydawanie warunków zabudowy.  

Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina  


wtorek, 21 lutego 2017, fakty.mosina
Za komentarze w tym wątku odpowiedzialność ponosi wyłącznie autor komentarza. Administrator strony kasuje komentarze nie na temat oraz sprzeczne z powszechną netykietą. Wszelkie uwagi co do komentarzy proszę kierować na adres: fakty.mosina@gazeta.pl. Admin

Polecane wpisy

  • NIE UBEZPIECZAJ DZIECKA POCHOPNIE

    Nie ubezpieczajcie swoich dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków(NNW), do których może dojść w szkole przedszkolu i poza nimi, nie róbcie tego w sposób

  • CYRK PRZY CMENTARZU

    Niezły cyrk w Mosinie. Ksiądz Majka 4 września po pogrzebie zaprasza do areny cyrkowej. Oprócz akrobatów, którzy mają rozbawić publikę i wywołać emocje u wid

  • STRAŻ MIEJSKA W MOSINIE DO LIKWIDACJI?

    Jest ich ośmioro plus cywilne stanowisko obsługi monitoringu. Roczny koszt utrzymania mosińskiej straży miejskiej to koszt około miliona złotych. Kilka miesię

Komentarze
Gość: Harold, *.rev.netart.pl
2017/02/22 18:52:40
No Łukasz teraz masz szansę życia. Pisz CV kę, powtórz ustawy i jazda na rozmowę kwalifikacyjną. Wreszcie weźmiesz się do uczciwej i twórczej pracy. My mieszkańcu potrzebujemy takiego Ciebie, a nie jazgoczącej papugi jaką jesteś teraz. Weź jeszcze kogoś z rady bo stanowiska są dwa. Będziesz mógł zmienić gminę nie do poznania. Heheeee
-
Gość: , 207.244.66.*
2017/02/22 19:10:15
@ Harold - wolne żarty. Krowa, która dużo muczy zawsze mało mleka daje. W radzie jest zbyt bezpieczne, by się z stamtąd przenosić pod obstrzał do urzędu.
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/02/23 10:31:26
Ten art.62 upzp jest wredny i niestety daje takie możliwości. Choc w uchwale o przystąpieniu Rada określa jedynie granicę terenu. Urzędnicy chętnie się powołują na prawo kiedy to wygodne, a mpzp robią często na lewo. Trzeba im uwalic kilka planów miejscowych to się nauczą. Samo zawieszenie powinni jakoś uzasadnic. Niestety nadzór Wojewody jest dziurawy i puszcza lewe miejscowe plany. Puszczają nawet buble, gdzie częśc planu jest objęta innym planem. Niemniej jak urzędnicy rzucają kłody, to należy dokładnie przyglądac planom, nagłaśniac błędy i wnosic uwagi. Ja ostatnio zakwestionowałem już samo zbiorcze ogłoszenie o wyłożeniu planu, gdzie nieprawidłowo wskazano, że uwagi do części środowiskowej trzeba pisemnie. Już wałkarze mają kłopot i 3 plany nie trafiły na sesje. Mnie się nie śpieszy z
planem z zakazem zabudowy.
-
Gość: Fecynian, *.static.gprs.plus.pl
2017/02/24 12:30:46
To jest rozłam, jeszcze jakiś czas temu pan Łukasz trzymał stronę Rysia.
No proszę. Obiektywnie rzecz ujmując burmistrz Ryś jest pomyłką. To tak na marginesie
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/02/24 16:34:45
Ja myślałem, że wszystkie Rysie to fajne chłopaki. :)
-
2017/02/25 18:33:07
@karp, staramy się w naszej grupie kilku radnych, sceptycznie patrzeć na plany miejscowe. @Fecynian, To, że JR i PM zawodzą mnie w pewnym obszarze funkcjonowania samorządu, nie oznacza, że nie nadają się na zajmowane stanowiska. Radnym, którzy nie mają bladego pojęcia o planowaniu przestrzennym łatwo jest wcisnąć każdy zapis. Horold, nie spełniam warunków formalnych ogłoszenia co do kierunku wykształcenia wyższego, poza tym, nie za bardzo interesuje mnie stanowisko urzędnicze. Gminę można zmieniać tylko z jednego miejsca.
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/02/25 19:55:05
Z całym szacunkiem może sceptycznie, ale mało krytycznie. Sam sobie odpowiedz czy gdyby prosty karp chciał złożyc uwagę do jakiegoś mosińskiego planu, to czy mam możliwośc złożenia uwagi za pomocą maila bez podpisu elektronicznego-art.40 ust.3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku(czy jakoś tak-piszę z pamięci). Ja złożyłem też uwagę z podziękowaniem za włożony trud, ale projekt nie spełnia ustawowych wymogów, bo częściowo teren już objęty innym planem. Nie interesuje mnie zbytnio co zrobi z tym fantem organ, bo perspektywa ponownego zmierzenia się z Sowisło w WSA też jest kusząca.
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2017/02/25 23:49:30
Karp z całym szacunkiem ale może bys tak zglosil sie do tej roboty w planowaniu. Taka okazja szybko sie nie pojawi a moze cos dobrego bys zrobil dla nas maluczkich... Madrze piszesz na niemal kazdy temat, to moze wreszcie przełamiesz ta zla passe. Bardzo jestem ciekawa efektow twojej pracy pod obecna szefowa.
Wiec jak? Wszyscy będziemy tobie kibicowali chyba ze za ta fasada nic nie ma, co bardzo by mnie zmartwilo... To jak? Dyplom cv i papierki motywacyjne w kieszen i do dziela karpiu!
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/02/26 18:57:21
Nic z tego Nemo. Ja się nie podawałem za fachowca. Pewna zorganizowana grupa dobiera się do mnie przy pomocy min.władztwa planistycznego, a ja się tylko bronię.
Tak przy okazji Mosina, sprzedajcie mi swojego prezesa po 200. Dam wam 250. Potrzymam trochę o chlebie i wodzie, to jego ludzie zmienią mi powierzchnię zabudowy z 0% jak kombinują teraz na 100%, a może nawet więcej.
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/02/26 20:27:10
Jetes gosciem Karpiu, a tutaj jest Mosina. Wyszlo tez na to ze za fasada absolutna pustka. Szkoda, ale nie pierwszy to taki przypadek. Warto jednak czekac, moze pojawi sie jakis orzel a wtedy wszystko wroci do normy.
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/02/26 21:08:46
Albo orła cień. :)
Jeśli chodzi o zagospodarowanie przestrzenne to różne są formy wymuszeń.
Ja zapowiedziałem, że rozważę możliwośc łapówki kiedy tylko cennik zostanie opublikowany na bip.
-
Gość: Nemo, *.ip-37-187-147.eu
2017/02/26 22:16:58
Jestem zawiedziona. Krotko mowiac cv nie chcialo się napisac a dyplomik gdzies sie zadział... Szkoda czasu na taki przypadek.
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/02/27 10:46:56
Ostro się targujecie. Dobra, dam 300 za prezesa, ale to moje ostatnie słowo.
-
2017/03/04 08:11:34
B.dobra strona i ciekawy wpis - dodaje do ulubionych.
-
Gość: Radosław J., *.icpnet.pl
2017/03/06 10:42:06
W Gminie problem leży u podstaw. Miejscowe prawo w temacie tworzenia jest złe. Dlaczego do tej pory nie mamy wdrożonej opłaty adiacenckiej? Kiedyś rolnicy zajmowali się hodowaniem i uprawianiem ziemi. W naszej Gminie jest bardziej intratny interes polegający na hodowaniu działek budowlanych. Dlaczego? Dlatego, że Gmina nie pobiera żadnych opłat od przekształconej ziemi i nie ma z tego żadnych pieniędzy na budowę infrastruktury na danym terenie. Dodatkowo Gmina w ramach rozliczeń przejmuje od właścicieli dotychczasowej ziemi rolnej drogi w ramach rozliczenia. Nie dość, że nie ma wpływu żywej gotówki do kasy gminnej to jeszcze otrzymuje dodatkowe obciążenia w postaci dodatkowych kilometrów dróg. W innych Gminach OPŁATA ADIACENCKA nakłada obowiązek wpłaty 30% wartości m2 ziemi wynikający z różnicy ceny m2 przed jak i po przekształceniu. Przy takich opłatach tzw rolnik dzieliłby się zyskiem z Gminą z których to pieniędzy byłaby tworzona infrastruktura na danym terenie. Znam przypadki, że od KAŻDEJ działki rolnik płacił 40 tyś zł do kasy Gminnej. Jak jest u nas? Kto wie? Może jestem w błędzie?
Obecnie działki sprzedaje się średnio 150 zł/m2. Z danych na rok 2016 1 ha ziemi klasy 3b i 4 (na których czasami można robić działki) wynika, że 1m2 kosztuje 5,6 zł. Taka ziemia po zmianie prawa jest sprzedawana za np. 130 zł. Czyż to nie piękny interes dla rolnika. Stąd u nas jest taki nawał pracy. Prawo miejscowe daje eldorado dla właścicieli gruntów rolnych. 130 - 5,6 = 124,4 zł i od tego 30% to 37,30 zł za każdy m2 do kasy Gminnej. Czyli rolnik zarabia 124 zł a Gmina dostaje drogę do utrzymania. Działki się mnożą i rosną jak grzyby po deszczu i z każdym rokiem problem się potęguje. Trzeba mieć na uwadze, że za tym rozwojem idą inne problemy. Szkoły, przedszkola itp. DOKĄD MY ZMIERZAMY?
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/03/06 11:21:05
"Dodatkowo Gmina w ramach rozliczeń przejmuje od właścicieli dotychczasowej ziemi rolnej drogi w ramach rozliczenia". Odniosę się tylko do tego zagadnienia.
Strażyński gdy był wójtem w Dopiewie kazał ludziom podpisywac jakieś darowizny itp.
Tym prostym domowym sposobem wygenerował co najmniej kilkanaście milionów odszkodowac, bo to okazało się nieskuteczne. Teraz jego ludzie ukrywają to przed opinią publiczną, płaczą i płacą.
-
Gość: Radosław J., *.icpnet.pl
2017/03/06 12:39:34
Jeżeli zrobił to niezgodnie z prawem to są tego konsekwencje. To o czym ja piszę jest zgodne z prawem i stosowane. Wystarczy zmienić prawo miejscowe i zrównoważyć obciążenie stron. Rolnik dzieli się zyskiem z Gminą jeżeli tak bardzo zależy mu na rozwoju Gminy i zwiększenia własnego dochodu. To co teraz się dzieje to PRYWATA na koszt wszystkich mieszkańców. Dlatego w Mosinie jest jak jest. Przypatrzmy się kto kreci się wokół włodarzy i radnych i odpowiedź sama się nasunie na usta.
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/03/07 14:49:29
Nie przeczę, ale kolega mylisz adiacencką z rentą planistyczną.
-
Gość: wiórecki, *.centertel.pl
2017/03/17 00:50:13
Odsłuchałem kilka dni temu wywiad z Panem Mielochem, którego przepytywano o gminno miejskie mosińskie sprawy. Gdy o nich mowa zaraz moja wyobraźnia uruchamia piękną ideę ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU. Taki właśnie rozwój to, moim zdaniem, najpodlejsze z możliwych (aczkolwiek już do przyjęcia) rozwiązań. Tu samym boskim PRAWEM NATURY wspartym zdecydowanie przez WPN, Aquanet, Rogalińską Ostoję Natura 2000, Lasami Państwowymi - nic nie powinno się industrializować, urbanizować i inne ...wać!! Na tym unikatowym w skali kraju obszarze rozwój winien oznaczać li tylko zmiany jakościowe a broń boże ilościowe!!!!
I teraz do sedna przejdę: co Pan Panie Mieloch kombinujesz? Zostałeś Pan najęty (zresztą dzięki Bogu) przez tego naszego lenia i cudaka do pracy na rzecz zrównoważonego rozwoju Gminy a Pan sobie kpiny czynisz i budujesz jakieś gigantyczne sypialnie w Krośnie i Czapurach. O te drugie mniejsza, bo jak się połapią to do Poznania przylgną. Ale Krosno? Wiocha i bloki z tysiącami ludzi? Pan bredzisz i to przy biurku, a to jest karygodne. Wzywam Pana do opamiętania i refleksji. Wieś niech wioską zostanie, rolnicy niech sobie orzą i sieją, a urzędasy niech stoją na straży odwiecznego prawa natury - i to nie tylko tej dwa tysiące ale niech perspektywą żyją i to na setki lat do przodu. Możesz Pan, Panie Mieloch być w pamięci potomnych zakałą i głupcem z patentem lub na pomniku się znaleźć w przestrzeni Natura 3000. Wkurzacie mnie cholerne durnoty! Taką Gminę spieprzyć!
-
Gość: wiórecki, *.centertel.pl
2017/03/17 00:58:25
Nie wiem Łukasz co tu tak cicho? Nie chcesz zostać burmistrzem? Nie to nie ale w takim razie pchaj co sił w rękach, nogach i nade wszystko głowie Michała. Przecież ten Ryś to kosmiczna pomyłka i obelga dla zdrowego rozsądku. Czemu ten facet sam nie rezygnuje pozostanie prawdopodobnie tajemnicą lekarską, a to znaczy, że trzeba mu skutecznie pomóc uwolnić się od ciężaru władzy i naszej wspólnej kasy. Rusz tyłek bo obudzisz się znowu z ręką w nocniku.
-
2017/03/19 17:16:21
Witam Cię Wiórecki! Milo cię czytać. Wielkim wysiłkiem zmieniliśmy władzę w Mosinie. Zwykle, po takiej rewolucji nasze oczekiwania są takie, że od razu wszystko odwróci się o 180 stopni. Rozumiem nadzieje wyborców dobrej zmiany w Mosinie. Jednak przestawienie wszystkiego o 180 stopni wymaga czasu i ciężkiej pracy wszystkich, którzy na tę zmianę pracowali. Błędy i wypaczenia po rewolucji, to rzecz naturalna, historia ma sporo przykładów. Jednak ci, którzy rządzą po rewolucji winni wiedzieć komu komu odrąbać łeb, kogo się pozbyć, a kogo szanować i zawdzięczać fakt, iż do rewolucyjnej zmiany doszło. Inaczej niewdzięcznicy nie zrealizują swoich zamierzeń. Niewdzięczność to poważny grzech. Wiórecki, przyjacielu, wiem, że dla tej gminy chcesz dobrze, podobnie jak ja. Rozumiem frustrację, która skłania Cię do pisania tak ostrych słów. Masz maila do jednego i drugiego burmistrza, napisz do nich swoje przemyślenia pomysły, swoje oczekiwania i odczucia bez zbędnych epitetów, merytorycznie i na przykładach. Ja tak robię, to uspokaja moje sumienie, że im powiedziałem co myślę o tym czy o owym. Konkludując, piszmy na blogi to co podpowiedzieliśmy nowym władzom, aby w naszej gminie wszystkim żyło się lepiej. Pozdrawiam Cię Wiórecki...
-
Gość: baba-jaga, *.icpnet.pl
2017/03/22 19:23:36
Szanowny p. Łukaszu,Szkoda, że p. Kaptur zobowiązała mieszkańców do komentarzy koniecznie po zarejestrowaniu. Tym samym komentowanie stało się mało obiektywne i ograniczone. Czyżby p.burmistrz Ryś nakazał, bo wystraszył się prawdy. Pan również w pewien sposób mnie zaatakował, pisząc o tym ,że tak pilnie Pan pracuje niemal nocami i dniami, a niby inni w tym ja nie zrobiliśmy tego chętnie. Myślę, że wśród mieszkańców znalazłoby się wielu, którzy robiliby to nawet społecznie, ale na przeszkodzie stoi brak komunikacji zbiorowej. Gdyby mnie Pan znał to wiedziałby może, że to my odbudowaliśmy z gruzów kraj i nikt nas nie pytał za ile?? Myli się Pan to nie o chęć chodzi, ale o fakt, że jeżeli już tak pilnie Pan pracuje to przecież nie robi tego za darmo, a za nasze podatki, często wyższe od Waszych. Nikt nie domaga się zwrotu diety, ( na marginesie dietę można przeznaczyć na inne cele), ale domagamy się priorytetów. Pańska aktywność w poprzednim czasie była zupełnie inna, gdzie ta krytyka? Pozwolę sobie na wskazanie w sprawie basenu i podjecie rozmowy telefonicznej może z p. Prezydentem Śremu p. Lewandowskim i zapytanie ile kosztował aktualny remont pływalni przejętej od ODLEWNI Śrem, a który w najbliższym czasie ma być oddany do użytkowania. Może warto, bo wiem, że ma Pan takie możliwości. Myślę, że będzie to bardzo aktualna wycena, a Pan zapewne zna ten basen z młodych lat. Byłoby to interesujące dla mieszkańców gminy Mosina. Niech Pan porówna tamten Śrem i tamtą Mosinę i zobaczy różnicę. Ciekawe byłoby pokazanie mieszkańcom, jakich inwestorów sprowadzono do gminy i w jaki sposób wykorzystano teren przy Dworcu kolejowym po dawnych PRL-ich firmach????? To nie Pan zmienił władzę, ale my mieszkańcy, teraz czas na zmianę rady.
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/03/26 20:50:58
Gdyby dziś były wybory poza jedynie naszym lokalnym Ministrem Wojny i przyklejoną do stołka panią sekretarz nikt by nie zagłosował z urzędników na obecnego Burmistrza. Przykre ale i zastanawiające
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/03/28 20:30:02
A co was tutaj przygnalo nagle?
Jeden i drugi satyr, banki wlozyliscie pomiedzy nogi w nadziei ze się samo zrobi. Pisalem, ze robota kroi się w urzedzie i to gdzie, w planowaniu przestrzeni, ale zedaen z was d....y nie ruszyl, tylko kwekacie tutaj jak stare baby. Co jakiś czas macie genialne pomysly na uzdrowienie swiata, przy ktorych zmiana w gminie, to pestka i pryszcz na tylku wioreckiego. Czas na emeryturki panowie, bo jak widze, zadnego pozytku z tak sparcialych lbow już nie bedzie. Zostawcie sprawe Lukaszowi bo tylko on jeszcze wie, do czego sluza polaczenia tworzone za brwiami. Tylko w nim nadzieja, ze mimo wszystko ta zmiane doprowadzi do konca. Wy kpiarze nawet nie wiecie jak się do tego dobrac. Jak przypuszczalem orzel nie wylecial z gniazda, a to tylko dlatego, ze go tam nie bylo. Mozna by w jego miejsce podstawic indyka, ale jak wiadomo wszystkie w promieniu wielu mil zostaly wybite, a ich miejsce zajmuja tylko kaczki glownie dzikie. Karpiu, wiorecji i babo jago, ze nie wymienie pozostalych kwekaczy: skarpetki na nogi, cieple piwko na dobre marzenia i w kimonko lulu. Tam można snic do woli i uzdrawiac swiat za darmo. Tutaj się tylko osmieszacie.
-
Gość: wiórecki, *.centertel.pl
2017/03/29 10:12:36
Nemo - Twoje uwagi w warstwie merytorycznej są dnem. Hermafrodytą jesteś? Raz za K raz za M robisz -zdecyduj się, bo wiarygodność Twoja, choćby na tej podstawie, funta kłaków warta nie jest. I miej szacunek do samej/samego siebie - pisz porządnie, z sensem i logicznie. OK?
-
2017/03/29 11:26:43
Gościu kto to Minister Wojny? Drugie pytanie do wiórecki: kto się kryje pod literkami K i M?
-
Gość: Nemo, *.ip-37-187-147.eu
2017/03/29 13:26:57
Widzisz wiorecki, kpiarzu jeden jak to boli. Zawsze chodzi o sens i logike wypowiedzi, ktorych uciebie nie ma za grosz. I po co wydrwigroszu wyskakujesz z mowa o wiarygodnosci. Chyba tylko po to, by dodac jej sobie. W dzisiejszych czasach nie ma znaczenia M czy K szczególnie, kiedy komus sie wysnilo, ze jest traba gotowa do reprezentowania wszystkich i w kazdej sprawie. Zacznij walczyc na argumenty jeśli potrafisz, a skoro nie (co jak sadze jest norma), to zacznij cerowac skarpetki tym, ktorzy za ciebie d...y nadstawia.
-
Gość: wiórecki, *.centertel.pl
2017/03/29 14:27:47
Ja uwielbiam polemizować, ale doprawdy z Tobą "Nemo" nie mogę.
-
Gość: baba-jaga, *.icpnet.pl
2017/03/29 18:23:51
Kochany Nemo, jeżeli tylko o posady chodzi to przecież może sam się na nie załapiesz, chyba, że uważasz, ze na każdy osobnik nadaje się na każde stanowisko. Ja skarpetki od zawsze piorę, noszę i są czyste, a jak u Ciebie? Może nawet do termoforu nie dociągniesz i nie będziesz wiedział, czy jest sens walczyć merytorycznie o priorytety dla MIESZKAŃCÓW, a nie dla jednostek, które niestety potrafią się chwalić tym ,że pływają już od trzeciego roku życia (w Janowcu wszak jezior nie brak), za to nie mają prawa jazdy i nie mieli stałej pracy przed objęciu urzędu. Co zaś do p. Kasprowicza to oczywiście mądry chłopak, bo potrafi co nie co, ma w końcu ekonomiczne wykształcenie techniczne, ma ukończoną wyższą uczelnię, tylko w dziwny sposób zgadza się na zadłużenie gminy, mimo, że wie, że nasza gmina jest finansowo słaba. Zamiast odnosić się do wypowiedzi osób, które nie korespondowały z Panem, powinien najpierw wiedzieć czego dotyczył komentarz, skierowany do p. Kasprowicza. Na resztę komentarza p. Nemo szkoda odpowiadać, niech weźmie setkę i zanurzy się w proponowanej sytuacji. Pa.
-
Gość: baba-jaga, *.icpnet.pl
2017/03/29 18:52:18
Przepraszam, Nemo to kobieta, więc powinno być Kochana! To też logika!
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/03/30 21:13:05
baba-jaga, *.icpnet.pl
Dlaczego musze z ciebie szukac takich oto danych, ktore zadają klam twoim twierdzeniom.
Zycie nieswiadome moze być calkiem wygodne, anawet przyjemne. Warto jednak co jakis czas zejsc na ziemie.
samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.praca.akty/171632/Najbogatsze-i-najbiedniejsze-gminy-w-Polsce-czesc-pierwsza-1-499

Wskaźnik G - podstawowych dochodw podatkowych na 1 mieszkańca gminy przyjęty do obliczania subwencji wyrównawczej na 2017 r.

Na prawie 2500 gmin w kraju Mosina jest na 389 pozycji. Madry LK wie oczywiście o tym, dlatego nie przejmuje sie twoim nieprawdziwym stwierdzeniem:

" tylko w dziwny sposób zgadza się na zadłużenie gminy, mimo, że wie, że nasza gmina jest finansowo słaba."
-
2017/03/31 08:53:16
Nemo, można napisać, że Mosina jest na 383(nie jak napisałaś 389), ale gwoli prawdy trzeba dodać. Powiat Poznański to 17 gmin. W rankingu wyprzedza nas gmin 13-ście: Tarnowo Pdg.(8 miejsce), Suchy Las(9), Kórnik(50),Komorniki(73), Puszczykowo(112), Swarzędz(114), Dopiewo(120), Buk(169), Czerwonak(187), Stęszew(230), Kleszczewo(317), Murowana Goślina(338), Rokietnica(346). Jesteśmy, jak widać, w powiatowym ogonie.
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/03/31 15:15:35
piotrzmosiny: to prawda, powinno byc 383 miejsce w rankingu (pomylka o 5,62 zl, 0,34% wartosci wskaznika G). Jeszcze niedawno bylismy notowani w srodku stawki wsrod prawie 2500 gmin w kraju. Twierdzenie, ze gmina jest finansowo slaba jest ewidentnym naduzyciem.

Radosław J., *.icpnet.pl napisal ze nie ma oplaty adiacenckiej w gminie. Panie Kasprowicz, czy to prawda? Slyszalam ze jakies oplaty sa dajmy na to planistyczna i chyba adiacencka, ale pan radny najlepiej by to wyjasnil.

baba-jaga, *.icpnet.pl:
Tez mi sie nie podoba rejestrowanie na stronie czasu Mosiny. Strona stala się mdla i malo soczysta.
-
2017/03/31 15:41:46
Nemo, nie napisałem, że gmina Mosina jest słaba finansowo. Dzięki pracowitości mieszkańców i zdecydowanego wzrostu ilości mieszkańców w ostatnich latach(budownictwo developerskie) ich podatki znacznie zasiliły budżet gminy. Oby tylko decydenci wydawali je z głową. Napisałem jedynie, że w tej stawce jesteśmy w ogonie gmin powiatu poznańskiego. I tyle.
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/03/31 17:10:48
Przepraszam, ta uwaga dotyczyła komentarza baba-jaga, *.icpnet.pl .

Oczywiscie ze olbrzymie wpływy to podatek PIT nowych mieszkancow. To rzecz ewidentna i dzieki za to tym ludziom. Mam takze nadzieje ze obecni włodarze tego nie spartola. Potrzeba takze duzo więcej informacji na temat realnych kierunkow rozwoju gminy. Nie chodzi mi o dokument nazywany chyba strategia rozwoju gminy, ale o biezace informowanie na temat tych zmian jakie nastepuja poza tym dokumentem. Dokument oficjalny pojawia się w nowej wersji co kilka lat, a zmiany kierunkow sa chyba czyms bardziej dynamicznym.
Jednak upieram sie ze wypadamy calkiem niezle jak na mozliwości ktore mamy. Pewnie ze apetyt rosnie ale jesc nalezy rozwaznie i w wiekszym stopniu za swoje niz pozyczone.
-
2017/03/31 17:26:37
Nemo, nie musisz się upierać, wypadamy przyzwoicie. Całkowicie zgadzam się z ostatnim zdaniem Twego wpisu.
-
Gość: Ja, *.play-internet.pl
2017/04/01 16:22:09
Pod względem udziału dochodów własnych w budżecie gmina Mosina jest na 261 miejscu: Dla porównania gmina Mosina zajmuje w zestawieniu aż 261 miejsce, a dochody własne gminy kształtują się tutaj na poziomie 62,50%. Co prawda, w ogólnym zestawieniu 2478 gmin w Polsce nie jest to pozycja niska, jednak w porównaniu z sąsiadującym Puszczykowem różnica jest porażająca. - www.gazeta-mosina.pl/2017/puszczykowo-wyprzedza-mosine-w-rankingu-gmin/
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2017/04/01 22:51:23
Co sie tutaj dzieje? Co my porownujemy? He he he, Puszczykowo. Nawet nie 10% obszaru naszej gminy, nie mowiac o obszarach wiejskich. Tych gmin nie mozna porownywac. Mimo to trzymam kciuki za Puszczykowo i z Mosine.