Tutaj komentujemy wydarzenia polityczne, społeczne i kulturalne w gminie Mosina
Blog > Komentarze do wpisu

NIE DLA STAŻYSTÓW

Burmistrz Mosiny planuje uruchomić w magistracie trzy nowe urzędnicze miejsca pracy...

 

Powodem zatrudnienia  nowych urzędników jest fakt, że referaty w obecnym składzie osobowym nie wyrabiają. Chodzi  o referaty ochrony środowiska, planowania przestrzennego i mienia komunalnego.

O niewydolności tych referatów wiadomo od dawna. W związku z tym złożyłem wniosek jako radny o to, aby zatrudnić stażystów z Urzędu Pracy. TUTAJ.

 W związku z niezrozumiałą odpowiedzią złożyłem kolejny wniosek poszerzony o interpretację z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej TUTAJ. Póki co do tej pory stanowiska burmistrza- Sekretarza gminy nie otrzymałem. 

Temat nowych etatów był omawiany ostatnio na grudniowej komisji budżetu. Wróciłem do sprawy stażystów.

Władze gminy najpierw tłumaczyły się, że powodem nie skorzystania ze stażystów są braki lokalowe. Zapytałem więc , czy jeśli nie ma miejsca dla stażystów, to skąd weźmie się ono dla nowych etatowców. Usłyszałem, że stażyści to problem, bo się nie znają i będą przeszkadzać kierownikowi oraz pracownikom merytorycznym.

 Cisnąłem dalej. Stażyści mogliby przecież wykonywać czynności typowo techniczne i administracyjne, a bardziej skomplikowanymi rzeczami kierownicy i zastępcy oraz urzędnicy zatrudnieni w referatach. 

 Nie bardzo rozumiem, jak osoba po studiach i z wykształceniem kierunkowym mogłaby się nie sprawdzić w gminnym referacie.

Etat urzędniczy kosztuje podatnika sporo: wynagrodzenie, ZUS, podatek, chorobowe, pakiet socjalny, odprawy i inne. 

Stażysta nie kosztuje nic, poza odpowiednim nakreśleniem mu co i jak ma robić. Ludzie po studiach potrafią chyba zapamiętać kilka wskazówek dotyczących czynności, które mieliby wykonywać.

 Stażyści czy etatowcy? Co o tym sądzicie?

 

Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina


 

czwartek, 10 grudnia 2015, fakty.mosina
Za komentarze w tym wątku odpowiedzialność ponosi wyłącznie autor komentarza. Administrator strony kasuje komentarze nie na temat oraz sprzeczne z powszechną netykietą. Wszelkie uwagi co do komentarzy proszę kierować na adres: fakty.mosina@gazeta.pl. Admin

Polecane wpisy

  • UCIEKAJCIE Z MOSINY!

    Władze gminy Mosina, zachęcają w kosztownych spotach reklamowych do zamieszkiwania w gminie, tymczasem prawda.... Prawda jest taka, że chcąc się wybudować na t

  • UCIEKAJĄ Z URZĘDU

    Mosińscy urzędnicy uciekają z magistratu. Czołowy wieloletni pracownik referatu planowania przestrzennego Marcin Buśka zwolnił się/ poprosił o możliwość zmiany

  • PTASIA GRYPA W MOSINIE

    W gminie Mosina szaleje Ptasia grypa, a władze gminy nie publikują w tej sprawie komunikatu. W Bolesławcu koło Mosiny zlokalizowana ognisko ptasiej grypy i

Komentarze
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2015/12/10 16:34:57
Pamiętam jak dziś mój staż. Kierownik włożył mi na biurko stertę planów pokazał jak je składać i do roboty.Innym razem kupę instrukcji i dzienników ustaw i zarządzeń i miałem dokonać uzupełnienia poprawek. Miałem je powielić na maszynie i powklejać w odpowiednie miejsca do instrukcji. W tym czasie pracownicy mieli większy luz i więcej czasu na kawkę, a ja dzięcioliłem na maszynie aby z zadanej pracy się sumiennie wywiązać. Czy mój staż zwiększył wydajność pracy tego referatu mam wątpliwości chociaż mi dał jasny pogląd na ciężką pracę biurową.
Zapewne było to konsultowane z kierownikami referatów i stwierdzili że to dla nich problem nie do przezwyciężenia.
Może są obawy przed stażystami z tych względów że stażysta powinien mieć nadzór opiekuna. Czyli kierownik albo inny pracownik muszą być przy stażyście non stop ponieważ stażysta nie odpowiada za wyrządzone szkody jeśli coś ukradnie albo zepsuje, to nic mu nie zrobisz.
-
Gość: j., *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/10 21:19:17
Napiszcie o odkrywce im więcej ludzi wie tym lepiej, a protestować można tylko do 15 tego miesiąca na adres bialaksiega@mos.gov.pl do dzieła!
-
Gość: t-t, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/10 22:02:27
Biało księgowy geszeft

Zawsze mówili że liczy się dobro kraju
A tu widać ktoś planuje jakby na haju
Urodzajną, wielkopolską ziemię rolniczą
Chce się przekształcić w typowo górniczą
Po co władowane w remont kolei miliony?
Jak ten cały teren ma być unicestwiony
Opublikowana Biała księga ustala
Jak dorwać się do brunatnego rogala
Władze mają dylemat jak się rozwijać
A może tak planować by gminę zwijać?
Wiórecki przy ekranach o futurystach
A ja myślę też o wiązkowych turystach
Widok z dominanty sięgającej chmury
Będzie się roztaczał na piaszczyste góry
Lub zwałowarkę, koparki i taśmociągi
Takie będą tej biało-księgowej osiągi.
Choć wiemy że to nie ostateczna decyzja
To dla gminy dramatyczna czarna wizja
Smutny scenariusz księga nam szykuje
Czy i na jak długo ktoś go zawetuje?
-
2015/12/10 22:49:31
Jeśli budżet wynagrodzeń się nie zmieni, to ilość etatów jest drugorzędna.
Każdy organizm wymaga ewolucji i zmian. Decyzje personalne należą do najtrudniejszych, jednak trzeba pamiętać, że włodarze gminy pełną służbę, do której mandat nadało społeczeństwo, co oznacza, że powinni reprezentować mieszkańców, nie urząd. Ja tej decyzji nie krytykuję, bo nie wiemy, czy i kto zostanie zatrudniony.
Być może trafi się jakaś perełka, która na nogi postawi cały referat, a być może szary pracownik administracji.
To co Łukaszu napisałem, to niestety po trosze populizm. Nie masz gwarancji, że stażysta odmieni referat, jak również nie wiemy, czy nazwijmy to doświadczony pracownik to zrobi.
Zwiększanie zatrudnienia, to kiepska metoda na poprawę wydajności. Z reguły obowiązki rozłożą się na większą liczbę osób.
Poczekajmy, kto się trafi i zobaczymy. Być może masz rację, ale tylko być może.
W moim odczuciu urzędnicy (wszyscy bez wyjątku powinni mieć doświadczenie w pracy na wolnym rynku, tak, żeby zrozumieć na czym polega różnica między administracją, gdzie bez względu na efekty z nowym rokiem budżet pełen, a wolnym rynkiem, gdzie jeśli praca jaką wykonujesz jest do bani, to firma pokazuje drzwi i szuka na miejsce pracownika "wzmocnienia".
Z ciekawości jeśli masz czas sprawdź jaki jest średni czas zatrudnienia w urzędzie, to da odpowiedź na wiele pytań.
-
2015/12/10 23:15:44

Michał OK. Rozumiem Twoje stanowisko. Jeden z radnych zarzucił mi wpływanie na władzę w sferze kadry urzędu. Zapewne po jakiejś konsultacji z Górą :). Przypomnę. Referat ochrony środowiska za Zofii działał w dwie osoby, w końcówce w trzy. Referat oświaty, za czasów Jana stanowił koordynator na pół etatu,, a od tego czasu niewiele się zmieniło w oświacie. Teraz są to trzy osoby. i gdy zadzwonisz o coś się spytać , wiedzę ma tylko kierownik. Strategiczny referat planowania przestrzennego zdominowany jest przez ludzi, którzy nasiąknęli Springerszczyzną, Ambrożewszczyzną i Ratajszczyzną, SZELIGOWSZCZYZNĄ, czyli kto ma kasę i wpływy, ten ma to co chce. Kto fika i się stawia, ma w łeb. Czas z tym, skończyć. Generalnie , mam niezbyt dobre zdanie o urzędnikach- jako takich. Sądzę, że władze gminy Mosina powinny przeprowadzić test kompetencyjny naszych utrzymanków. Urzędnicy wyższych szczebli, którzy weryfikują decyzje mosińskich urzędników leją w gacie czytając ich wywody. A przypominam, mosińscy urzędnicy wydają swoje decyzje w oparciu o upoważnienie Burmistrza TEJ GMINY! Innymi słowy, urzędnicy w powiecie, województwie leją z Burmistrza. Sorry, ale taki mamy klimat.
-
Gość: student, *.play-internet.pl
2015/12/10 23:47:07
A dlaczego stażysta ma pracować za darmo? Panie Łukaszu, litości!
Jak sam Pan napisał, są to ludzie wykształceni, szukają doświadczenia, ale pracują na równi z innymi, mają determinację. Poświęcam 5 lat swojego życia żeby zdobyć wiedzę w konkretnej dziedzinie, a nie mogę nawet liczyć, że Urząd Miasta, jednostka budżetowa będzie mnie godnie traktować. Co gorsza, propozycje wykorzystywania młodych, niedoświadczonych, ale WYKSZTAŁCONYCH proponuje Pan, "WIELKI SPOŁECZNIK, OBROŃCA UCIŚNIONYCH".
Wstyd...
-
2015/12/11 09:32:01
@student, za darmo to teraz nawet wysikać się nie można bo 1 PLN trzeba uiścić :) Za Darmo stażysta jest dla gminy. PUP płaci 730 zł/mc. Poruszajmy się w realiach. Gmina choćby chciała nie może stażystom dopłacić, bo skąd, no chyba ze odrębne zlecenie. Biorąc jednak kompetencje niektórych urzędników biorących sporą kasę za swoje usługi. Obawiam się, że niejeden student pobiłby tzw. starego wygę na głowę, nie tylko pracowitością, ale wiedzą i inteligencją. Jestem za wspieraniem stażystów.
-
2015/12/11 09:34:36
przepraszam. Stażowe to 997,40
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2015/12/11 10:59:53
Włącz się w akcję sprzeciwu : czasmosiny2.pl/?p=1888
-
Gość: jj, *.echostar.pl
2015/12/11 12:22:37
@kasprowiczlukasz - to może zrezygnujecie z diet radnych, albo zredukujecie je do 1zł, tak jak zapowiadałeś i kasa się znajdzie? Aaaaaaa zapomniałem.. kłamałeś jak zwykle ;) (tzn. 'zrobiłeś przemyślaną prowokację ZS i RM", bo tak się o ile dobrze pamiętam tłumaczyłeś po wyborach).

W kwestii odkrywki to ludzie bądźcie rozsądni. Nic takiego nie dojdzie do skutku, polecam ostudzić emocje i choć przez chwilę logicznie pomyśleć, sprawdzić regulacje prawne.
Realnym zagrożeniem dla środowiska to są pomysły na budowę tzw. czerwonki tam, gdzie ją Ryś z Mielochem planują - ale o tym jakoś nikt nie mówi (może dlatego, że już JR i PM po cichu wycofali się z zapowiadanej budowy obwodnicy w 4 lata?)
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2015/12/11 12:52:38
-
Gość: jj, *.echostar.pl
2015/12/11 13:25:06
@zibi - to, że odkrywki wiążą się z degradacją środowiska jest nie do zakwestionowania. Chodzi mi raczej o to, że takowa w naszym regionie nie powstanie (a dlaczego - to już jak w poprzednim wpisie, odsyłam do stosownych przepisów), więc cały lament jest w zasadzie zbyteczny.
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2015/12/11 15:22:57
Chyba nie zdajesz sobie sprawy do czego przy takim geszefcie jest zdolna "była władza". Ostatnim rzutem na taśmę opublikowano tą Białą Księgę( 03 11 2015).
Jak będzie potrzeba to byłaby wstanie dostosować prawo aby wszystko odbyło się zgodnie z min.
P.s.
Może przytoczysz te stosowne przepisy
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/12 15:11:34
@ jj * echo, ciekawe rzeczy wypisujesz:
"Realnym zagrożeniem dla środowiska to są pomysły na budowę tzw. czerwonki tam, gdzie ją Ryś z Mielochem planują - ale o tym jakoś nikt nie mówi (może dlatego, że już JR i PM po cichu wycofali się z zapowiadanej budowy obwodnicy w 4 lata?) "
Możesz nieco rozwinąć ten rewelacyjny wątek?
Ktoś mało zorientowany mógłby się nabrać na to twoje zadęcia, ale mnie musisz przekonać pisząc takie "rewelacje".
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2015/12/12 16:20:07
@ Nemo ::: Nie spodziewaj wyjaśnienia tych "rewelacji" przez @ jj , bo to są one takie same jak o braku uprawnień strażaków również n/t kopalni odkrywkowych.
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2015/12/12 22:19:36
@ zibi : Tez tak mysle. A już myslalem, ze czegos ciekawego dowiem się w tym miejscu, a tutaj po prostu "kicha"...
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/13 00:39:09
@student:: Nie tłumacz Kasprowiczowi rzeczy, których ten człowiek nawet pojac nie może. Nigdy nie splamil sie porzadna praca, zasysa kase podatnikow, maci w naszych glowach tylko po to, by dobrze lowic tematy na tego bloga jak i do gazetki sciennej, ktora redaguje. Trolowszczyzna najczystszej wody... Spytaj gościa co takiego dobrego zrobil w swoim zyciu, co osiagnal, co potrafi zrobić poza ochlapywaniem blotem i jadem? Zapytaj go o jego geniusz i zrodla tego geniuszu. To cynik, zwyczajny maly cynik... Przez sekundę tez dalem się nabrać na to, ze facet spelnia jakas misje dla nas, dla Mosiny. Teraz wiem ze to spryciarz wielki, chciaz tak naprawdę to koles "nikt" udajacy wielkiego guru. Zapytaj tego człowieka o jego kompetencje do oceny innych ludzi, gdyż sprawia wrazenie jakby był w jednej osobie Dantonem, Robespierrem czy Camillem Desmoulinsem. Osadzanie ludzi przychodzi mu nad wyraz latwo. No coz dalem się nabrać...
-
2015/12/13 21:02:58
@ nemo, a cóż ja takiego napisałem, że namąciłem w głowie? Że władza planuje zatrudnić 3 urzędników? Przecież to prawda. To, że nie chcą stażystów? To przecież też prawda. To, że urząd złotówki nie wyda na opłacenie stażysty, to fakt, to, że za stażystę PIP płaci prawie tysiaka za stażystę przez pół roku to także prawda. Może mąceniem jest to, że popieram zaangażowanie do UM w Mosinie stażystów? No tak, @nemo, twoja ograniczona percepcja rzeczywistości i wypalony urzędniczy mózg po prostu nie pojmuje prostych oczywistych rzeczy. zatem, czym w tym temacie tak zamąciłem w twojej głowie?
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/13 22:17:47
@kasprowiczlukasz:: Zle strzelasz @kasrowiczlukasz, to nie ten adres. Nie zajarales i wstawiasz mnie miedzy urzednikow, bo nie potrafisz sobie wyobrazić, by ktos mogl zwracać tobie uwagę nie bedac urzędnikiem.
Piszesz nawet: "No tak, @nemo, twoja ograniczona percepcja rzeczywistości i wypalony urzędniczy mózg po prostu nie pojmuje prostych oczywistych rzeczy." czym dowodzisz, ze opisujesz swoje zachowanie i stan własnego umysłu. Opowiadasz głupoty i problem tkwi w tym, ze nie potrafisz tego zauwazyc.
-
2015/12/13 22:29:48
Ok, nemo, może nie jesteś urzędnikiem, ale czym w tym temacie zamieszałem ci w głowie? Prawdą?
-
Gość: gość, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/13 22:34:20
kolesierstwo było jest i będzie zawsze!!! vc burmistrz jeszcze ledwo stołka nie zagrzał a już przed domem ma ładną ulicę i chodnik a inni mogą nadal chodzić w błocie
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/13 23:16:40
@ Łukasz ::: Gwoli prawdy, za stażystę płaci UP
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-102.net
2015/12/13 23:53:47
@kasprowiczlukasz:: Prawda, czy możesz powiedzieć czym ona jest według ciebie. Dla przykładu tekst @gościa:: "kolesierstwo było jest i będzie zawsze!!! vc burmistrz jeszcze ledwo stołka nie zagrzał a już przed domem ma ładną ulicę i chodnik a inni mogą nadal chodzić w błocie " - prawda to czy fałsz?
Nie pisz mi ze opisujesz prawde bo musialbys wiedzieć (lub chcieć wiedzieć), ze to co piszesz nia jest...
-
Gość: nie, *.tktelekom.pl
2015/12/14 08:29:17
Co do asfaltu na ulicy Czereśniowej, to początek inwestycji sięga zdaje się roku 2011 r.
Założenie, że powstało jako działanie obecnej władzy świadczy tylko o braku wiedzy na temat samorządu.
-
Gość: t-t, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/14 12:01:53
@ nemo
Zbyt pochopnie przypinasz komuś łatę
Myśląc że tym powalisz go na matę
Kiedy przedstawisz swoje dokonania
Może przejdzie Ci mania zadufania.
-
Gość: zgorzkniały emeryt, *.vpnbook.com
2015/12/14 20:22:23
Łukaszek ale musisz nienawidzić urzędników i urzędu, że tak wiecznie plujesz na prawo i lewo. O kim jeszcze nie było źle napisane na tym twoim blogasku? Za Zochy było źle, za Rysia też jest źle. Ja wiem co powinieneś zrobić. Zarzuć mandat radnego bezradnego, jest twój kolega partyjny u władzy to cie zatrudni. Dostaniesz pensyjkę o wiele większa od diety radnego, ustawową trzynastkę, pewnie jeszcze jakieś nagrody tam mają w urzędzie. Może czasem jakaś łapówka. Z twoja wiedzą, doświadczeniem, powiem więcej erudycją! zwojujesz samorząd. Oby tylko nie skończyło się tak, że Mosina zacznie wyglądać jak te slamsy nad jeziorem w Dymaczewie Nowym! hahahahaa No tak, ale wtedy musiałbyś podejmować decyzje, a tak sobie szczekasz, plujesz, jątrzysz, knujesz, opluwasz jak leci. Typowe zachowanie dla zakompleksionego gówniarza, który nie ma co z wolnym czasem zrobić. W życiu nic nie dokonał, ale pouczać potrafi każdego. Swoja drogą to ja liczyłem, że po wygranych wyborach waszego ugrupowania pojawisz się w urzędzie na stałe. Chciałbym doczekać tych czasów i zobaczyć cie w akcji nasz ty dymaczewski klakierze
-
Gość: arogant urzędniczy, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/14 21:01:31
Oj Emeryt, ty na prawdę musisz być zgorzkniały. Tak dla przypomnienia, to nie Łukasz wysyłał mosińskich urzędników na szkolenia a SKO. To nie Łukaszek stwierdzał nieprawidłowości w mosińskim urzędzie, a RIO, Wojewoda i PIP oraz inne instytucje. To nie Łukaszek podważa kompetencje mosińskich urzędników, a niezależne instytucje i organy. Mamy demokrację, choć zdeptaną przez PIS :) , więc Łukaszek pisze i krytykuje, opluwam ile może, bo wkrótce PIS na pewno internet wyłączy :). Zdaje się też, że przez 12 lat pani Zofia i jej wspaniała ekipa urzędników nie poradziła sobie z problemem dzikiej zabudowy w Dymaczewie. Emeryt, radzę załóż bloga i gloryfikuj dokonania mosińskich urzędników za ich działania, ty internetowy klakierze. Zdaje się, że obecne władze mają bardziej zaufanych i kompetentnych ludzi aniżeli Kasprowicz. Być może także tych, których planują zatrudnić. Tyle w temacie
-
Gość: gość, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/14 21:57:08
Jeśli chodzi o ulicę Czereśniową to fakt że jest to pierwszy etap budowy ulicy, ale dlaczego zaczęto ją robić od domu Pana vc burmistrza a nie od np od skrzyżowania Gruszkowa a Czereśniowa
Pozdrawiam
-
2015/12/14 23:23:37
Co za różnica z której strony? Ważne, że jest robiona. Nawet Marciniak za czasów p. Zofii mawiał, nie ważne gdzie, ale cieszymy się, że jest inwestycja, nawet w Czapurach czy na Czarnokurzu. przed domem p. Zofii. Na Czereśniowej ludzie nie mieszkają? Wiadomo, że koszula bliższa ciału, a to już inna sprawa. @Emeryt, coś się tak mnie uczepił? Bluzgaj na burmistrza. Jak widzisz swoje niezadowolenie wyrażam nie tylko wobec rządów p. Zofii, ale i też krytycznie oceniam nowe władze. Czy to szczekanie, plucie, jątrzenie.. jak mówisz...? i masz prawo tak myśleć. Niestety, nie zabronisz mi pisać tego co myślę. Komuna się skończyła i wyroki w stylu Bartoszka też. Co do dokonań, to oceni mnie historia. Zajęć wymagających kreatywności mam aż nadto. Określanie mnie klakierem jest z goła błędne i nietrafione. Nie schlebiałem i nie schlebiam władzy, choć sam jestem jej częścią.
-
Gość: gość, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/16 22:29:11
No tak i najważniejsze że burmistrz już nie musi chodzić w błocie i ma buciki czyste jak jedzie do pracy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Gość: nemo, *.gazeta.pl
2017/05/25 23:39:56
To burmistrz chodzi pieszo do pracy w lakierkach?