Tutaj komentujemy wydarzenia polityczne, społeczne i kulturalne w gminie Mosina
Blog > Komentarze do wpisu

KTO ZASTĄPI AMBROŻEWICZA?

Burmistrz gminy ogłosił nabór na Kierownika Referatu Planowania Przestrzennego i Budownictwa w mosińskim magistracie.

Ogłoszenie o naborze ukazało się na gminnym BIP TUTAJ.

 Stawiane wymagania są niezbyt wysokie jak na strategiczny referat naszego urzędu. Są właściwie minimalne, co wynika z rozporządzenia  w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych TUTAJ. Kierownikiem  może zostać osoba z wykształceniem na poziomie licencjata. 

Takowe wykształcenie, jak wynika z informacji przekazanych przez urzędników, ma obecna zastępca kierownika referatu pani Michalina Szeliga, która pełni ową funkcję od listopada 2013 roku. Jej wieloletnim pryncypałem był kierownik, który został dyscyplinarnie zwolniony za nieetyczną współpracę z deweloperem.  

 Zastanawia mnie dlaczego dopuszcza się możliwość aplikowania na stanowisko kierownicze  osobom z wykształceniem niższym niż magisterskie?  Wydaje się, że  trzeba piąć w górę a nie w dół. Oczywiście, zawsze można powiedzieć, że wyznaczanie minimum magistra, to ograniczanie dostępu do stanowisk licencjatom i inżynierom, którzy mogą być lepszymi fachowcami niż niejeden magister. Ja znam jednego technika, co jest genialny w zakresie planowania przestrzennego. Może warto by obniżyć wymagania do technika? Chłopak mógłby się sprawdzić w konkursie?

Niestety, kierownikiem referatu może być osoba z wykształceniem wyższym, pierwszego lub drugiego stopnia.  Są to jednak wymagania minimalne.

Jak zostałem poinformowany w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, burmistrz w naborze na stanowisko kierownicze jako minimalne ustalić może wykształcenie wyższe magisterskie. Nic nie stoi na przeszkodzie.  

Poza tym, co wynika z ogłoszenia, od kandydata wymaga się znajomości ustaw, a co z rozporządzeniami, które są  równie istotne, jeżeli nie bardziej niż same ustawy? 

 Zadałem burmistrzowi pytania o wykształcenie obecnych pracowników referatu planowania przestrzennego w mosińskim urzędzie TUTAJ. Niestety, ku mojemu zaskoczeniu nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi.

Zadałem więc pytania po raz kolejny. TUTAJ 

Cierpliwie czekam, choć spodziewam się, że przekazane informacje będą niezbyt ciekawe. Cokolwiek to oznacza.  

Kto zostanie kierownikiem referatu? Jak myślicie? Ja już wiem :)

Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina

miniatura%202%20%C5%81UKASZ%20KASPROWICZ

 

 

poniedziałek, 28 grudnia 2015, fakty.mosina
Za komentarze w tym wątku odpowiedzialność ponosi wyłącznie autor komentarza. Administrator strony kasuje komentarze nie na temat oraz sprzeczne z powszechną netykietą. Wszelkie uwagi co do komentarzy proszę kierować na adres: fakty.mosina@gazeta.pl. Admin

Polecane wpisy

  • RADNI Z MOSINY ZOSTALI ZMANIPULOWANI

    Radni z Mosiny zostali zmanipulowani przez władze gminy przed podjęciem decyzji o wystąpieniu ze Związku Międzygminnego Selekt, który organizował odbiór odpadów

  • STRAŻNICY MIEJSCY ZOSTAJĄ

    Z nowym rokiem Straż Miejska w Mosinie miała być zlikwidowana. Burmistrz nie był zadowolony z efektów pracy tej formacji. Kilka miesięcy wcześniej szef gminy po

  • BURMISTRZ IGNORUJE NIEBEZPIECZEŃSTWO

    W październiku zwróciłem się do burmistrza Gminy Mosina Jerzego Rysia z wnioskiem o usunięcie ze ścieżki rowerowej powalonego drzewa. Odpowiedź burmistrza i dzi

Komentarze
Gość: z boku, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/29 09:24:57
Szkoda, że temat niepokoi tylko radnego Kasprowicza. Szkoda, bo sprawa dziwnie wygląda. Kierownik zwolniony 2 lata temu. Poprzednia władza nie zatrudnia nikogo, bo czeka aż sąd przywróci kierownika do pracy. Potem przychodzi nowa władza, która stawia na planowanie przestrzenne, chce objąć całą gminę planami żeby przyciągnąć inwestorów. Mówi, że plany to priorytet. Referat w zmniejszonej obsadzie i bez kierownika pracuje przez kolejny rok. W końcu pojawia się ogłoszenie o naborze, żeby obsadzić wakujące stanowisko kierownik i zatkać dziób Kasprowiczowi, bo zadaje jakieś głupie pytania o wykształcenie urzędników jakby nie wiedział, że urzędnik jest najmądrzejszy z mądrych niezależnie czy ma papiery, czy nie. Więc ogłasza się konkurs pisząc, że wystarczy licencjat, żeby być kierownikiem. Czy to oznacza, że upatrzona kandydatka nie jest magistrem? Na to wygląda. Szkoda, bo dziś wyższe magisterskie to minimum i wielu magistrów jest bez pracy. Dzisiaj studia podyplomowe to jest chleb powszedni. Startowałam w konkursie na stanowisko urzędnicze w Mosinie. Było bardzo wielu chętnych. Odpadłam. Teraz uważnie śledzę wszystkie nabory. Zdziwiłam się, kiedy zatrudniony został człowiek ze średnim wykształceniem, teraz zanosi się, że wyższe też nie będzie potrzebne. Podatnik zapłaci potem za dokształcanie urzędnika. Szkoda, bo na rynku jest pełno świetnie wykształconych ludzi.
-
Gość: wiórecki, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/29 10:34:18
TO JEST SKANDAL - ta zapyziała gmina zamiast piąć się w górę - do najgorszych wzorców się przymierza. Dziesiątki tysięcy MAGISTRÓW za ladą pracuje, tyłki pacjentom podciera, dzieciaki niańczy w żłobkach i przedszkolach a tu w inżynierskiej branży wymagającej potężnej wiedzy i doświadczenia stawia się karykaturalne wymagania. Czego się inżynierze - jeden z drugim - obawiacie? Że mądrzejszy od was się znajdzie? Tylko skończony głupek i menda społeczna może tak kombinować. To czyste wariactwo, prywata i w najczystszej postaci dywersja urzędnicza. W tak zabagnionej i skorumpowanej (spadek) Gminie jak Mosina winno szukać się kandydata nie tylko legitymującego się zawodowym tytułem magistra. Winien być grubo nadto, a więc po uzupełniających studiach podyplomowych w wymaganym zakresie. To musi być człowiek nie ubabrany w lokalne układziki - ktoś z zewnątrz i byle z daleka!! Nie obawiajcie się mosińscy urzędnicy na świeczniku. Mądrość bowiem władzy nie w encyklopedycznej wiedzy tkwi, a w doborze kadry i sprawnym jej zarządzaniu. Każdy dureń (byle wsparty podobnymi sobie) może zostać burmistrzem, prezydentem (kraju nie wyłączając) itp., ale nie każdy udźwignie ciężar bycia szefem choćby gminnego referatu. Tu trzeba wiedzy, kompetencji i doświadczenia. Wymagam od Panów Burmistrzów aby prestiż Urzędu Miasta i Gminy Mosina nad swój prywatny grajdoł przedkładali. Panowie - tyle samo trudu kosztuje być gnidą i szubrawcem co porządnym człowiekiem i doskonałym urzędnikiem! Co wam zależy być tym drugim?
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/29 12:17:24
Zaczynam zastanawiać się, czy nie powinienem takze wystartować do konkursu na kierownika referatu planowania w mosinskim magistracie. Było by to moze kolejne niezle doswiadczenie w moim zyciu. Swoja droga dziwie się Kasprowiczowi, ze sam nie startuje na to stanowisko lub inne, bo facet przecież ma "to cos". Jeśli tego nie robi to może ma kilka nazwisk (cos mi podpowiada, ze najmniej ze trzy), których szans nie chciałby blokować swoja kandydatura. Może Kasprowicz podzieli się informacjami o swoich kandydatach? Kto to może być? Może ktoś na C, może na M, a może na P? Smialo Kasprowicz, wykrztus z siebie te rewelacje. Gosc Wiorecki czeka... Poważnie mysle o przystąpieniu do tego konkursu, ale w odróżnieniu od wieszcza Kasprowicza poczytałem sobie przepisy dotyczące tego tematu. Zrobilem to tak na wszelki wypadek, by nie opowiadać później głupot.
-
Gość: szary obywatel, *.internetdsl.tpnet.pl
2015/12/29 12:34:45
Może wymagania dlatego minimalne bo robione konkretnie pod kogoś?? Czas pokaże. Jedno jest pewne, nowa władza się na razie niczym nie popisała. Jedynie długami :)))))
-
2015/12/29 13:50:44
Za kadry odpowiada burmistrz, który powinien jednak pamiętać, że mandat do tego odpowiadania nadało mu społeczeństwo.
Radni mogą jedynie zadawać pytać i dociekać prawdy.
Co do wakatów, to moje zdanie jest takie, że wymagania powinny być jak najwyższe, żeby w przedbiegach odrzucić potencjalne wpadki.
Również uważam, że w Mosinie wskazana jest osoba zupełnie ze świeżym spojrzeniem, nie obarczona swoją historią.
Panowie burmistrzowie zakładam, że mają świadomość, że otaczając się pracownikami swoich poprzedników w dość dużym stopniu będą obarczeni odium poprzedniej władzy. Jeśli są na to gotowi, włączając w to wszystkie takich działań konsekwencje, taki ich przywilej.
Przywilejem nas mieszkańców jest konstruktywna krytyka i zadawanie pytań.
Tak, czy owak za 3 lata za te działania przyjdzie zapłacić rachunek.
Osobiście dla mnie sytuacja jest zwyczajnie żenująca, czytając wypowiedzi różnych stron, można wyciągnąć jeden wniosek, rzadko uważamy, że najważniejszy jest profecjonalizm, raczej zwracamy uwagę na nazwisko i jakieś tam powiązania.
Mnie nie interesuje, kto, od kogo, z kim. Ma być najlepszy z możliwych dostępnych profesjonalistów na rynku, z kręgosłupem, wizją i celem.
A czy to będzie, X,Y,czy Z, to dla mnie kwestia zupełnie drugorzędna.
Co do samej Mosiny oczekiwałem w konkretnych referat bardziej stanowczych działań, ale jak napisałem wcześniej mandat do tych zmian ma burmistrz i za te decyzje odpowie osobiście(warto mieć w pamięci, jak różne odczucia wśród mieszkańców wzbudziły zmiany w referacie związanym ze szkolnictwem).

-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/29 14:06:25
@szary obywatelu nie sledzisz dostatecznie pilnie tego watku skoro piszesz takie głupoty. Z taka wiedza pozostaniesz nadal w sferze szarości niczego nie "kumając". Przynajmniej od roku gada się w srodowisku mosinskim o tym, kto zasiadzie na na stolku bylego kierownika referatu planowania. W tak zwanych kuluarach wcale nie pada nazwisko zastępcy, ale osob calkiem innych, ktorych nazwiska zaczynaja sie na calkiem inne litery (np. C, M, P). Do tego nalezalo by dodac moje na N i mamy niezły komplecik. Zasmuciles mnie @szary obywatelu informacja, jakoby nowa wladza (na ktora notabene nie glosowalem) popisala się "jedynie długami". To info całkowicie mnie zaskakuje gdyż wiem od wielu radnych, ze gminie daleko do takiego stanu iz nalezalo by się bac z powodu na zadluzenie. No ale jak to z szarakami bywa wiedza swoje także i to, ze to radni podejmują decyzje o zadluzaniu się gminy. Od tych radnych wiem, ze tutaj sytuacja jest bardzo bezpieczna wiec pewnie i oni zdziwią się stanem wiedzy "szarego obywatela".
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/29 14:17:51
Panie Kleiber. z racji zainteresowania konkursem wiem, ze przyjęte warunki sa zgodne z prawem w tym względzie. Ich zaostrzenie moglo by spowodować protesty (choćby i moje) i ludzie ci mieli by racje. Oczywiście Kasprowicz natychmiast stanal by po stronie pokrzywdzonych hehehe. Ech, niezły cyrk. Wracajac do pana wypowiedzi w części się z nia zgadzam, ale nie w tej, dotyczącej warunków przeprowadzania konkursu, gdyż ich zaostrzenie wyeliminowaloby moja skromna osobe od starania się o przywilej bycia szefem... A ta perspektywa wydaje się być dla mnie calkiem kuszaca hehehe.
-
2015/12/29 14:19:20
oczekiwane jest wykształcenie urbanistyczne, planistyczne, architektoniczne, w zakresie gospodarki przestrzennej. Ja takiego nie mam. Nie zdradzę kto wygra konkurs, bo nie byłoby emocji. Powiem tylko, że to osoba nie taką literę które wymieniłeś :)
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/29 14:29:57
Nie wiedziałem, ze nie ma pan odpowiedniego wyksztalcenia do sprawowania takiego stolka w magistracie. Mnie zasady konkursu odpowiadają ale z uwzględnieniem licencjatu. Na doświadczenie nie narzekam i wierze ze wygra najlepszy.
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/29 14:33:43
Nie wiedziałem ze nie ma pan dostatecznego wyksztalcenia do objecia tego ciekawego stolka w mosinskim magistracie. Mnie warunki tego konkursu odpowiadają zakladajac, ze ktos nie wpadnie na pomys podniesienia poprzeczki ponad licencjat. Mnie doświadczenia nie brakuje choć pewnie wygra najlepszy.
-
2015/12/29 15:06:52
Nie mam wykształcenia wyższego w oczekiwanym kierunku. Nie wszyscy mogą być przecież architektami, budowlańcami lub planistami.
-
2015/12/29 18:04:18
Szanowny Nemo, jak napisałem, mnie jest zupełnie obojętne kto będzie trzymał kierownicę w tym referacie :), pod warunkiem, że z korzyścią dla gminy.
Ponieważ planowanie jest bardzo istotne, bo zostawia ślady w gminie na dziesiątki lat, uważam, że osoba zupełnie bez związków z gminą mogłaby wnieść świeże spojrzenie i dalej postępując od lat w określony sposób, czasem trudno wyjść z obranej drogi i spojrzeć z boku na swoje wybory.
Można się spierać, czy wykształcenie jest papierkiem lakmusowym wiedzy (i patrząc na dzisiejszych tuzów dużej sceny (rzekoma Pani profesor), wątpliwości są uzasadnione. Statystycznie jednak większe szanse na udaną operację serca ma chirurg, niż ratownik medyczny :).
Z nadchodzącym rokiem 2016 r. życzę wszystkim dystansu do siebie :)
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015/12/29 21:29:46
Dużo racji ma @ michał kleiber pisząc :" Ma być najlepszy z możliwych dostępnych profesjonalistów na rynku, z kręgosłupem, wizją i celem." jednakże z tym stwierdzeniem nie można do końca się zgodzić- " Statystycznie jednak większe szanse na udaną operację serca ma chirurg, niż ratownik medyczny :)" ponieważ szanse mają równe jako pacjenci, lecz jako operanci to chirurg z pewnością ma zdecydowaną przewagę. Ważne też jest kto to będzie ,bo mieliśmy już człowieka z zewnątrz czyli świeżą krew z wizją( super-urbanistę) , a jak to się skończyło wszyscy wiemy. To musi być naprawdę K T O Ś.
Jak zauważyłem to chętny jest do startu @ nemo. Może i ma szanse lecz po wpisach można stwierdzić że nikłe chociażby z uwagi na dwa prawie powtarzające się wpisy z godz :2015/12/29 14:29:57 i 14:33:43 a w wymogach na bip- czytamy w wymaganiach dodatkowych:
9.biegła znajomość MS Office, umiejętności matematyczne i analityczne, umiejętność redagowania tekstów. Także @ nemo ( bez obrazy) szanse nikłe.
Również dla wszystkich z okazji zbliżającego się NOWEGO ROKU wiele radości, pomyślności a w szczególności zdrowia oraz sukcesów zawodowych.

-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2015/12/29 22:06:10
@zibi muszę się z toba zgodzić i nie dlatego, ze jak piszesz "w wymogach na bip- czytamy w wymaganiach dodatkowych: 9.biegła znajomość MS Office, umiejętności matematyczne i analityczne, umiejętność redagowania tekstów", czy powtarzające się wpisy (rusz głowa a się zorientujesz dlaczego). Chodzi o to, ze Kasprowicz tak ustawil konkurs iż wygra osoba tylko jemu znana - tak pisze. Martwi mnie to bo liczyłem, ze mi się uda - szkoda, bo moglo byc tak intrygująco...

Także ja składam wszystkim najserdeczniejsze życzenia wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Sukcesów zawodowych i spełnienia w życiu prywatnym. Wszystkiego dobrego!
-
Gość: , *.tktelekom.pl
2015/12/30 16:06:00
Z ludźmi dla ludzi i razem dla gminy do czasu aż na nas zagłosują a później najlepiej dla siebie przejąć cały folwark i doić ile się da
-
Gość: , *.tktelekom.pl
2015/12/30 16:08:29
Zocha pozwoliła budować w Czapurach budynki szeregowe bez planów zagospodarowania, nowi zgodzą się już na bloki. Żeby interes się kręcił do koryta nie można dopuścić kolejnych osób, lepsze są te ze starej władzy, bo sprawdzone i już z dużą praktyką tego jak się TO robi (przypis recenzentów komentarza: nie chodzi o sex). Po co zmieniać, wysilać się, realizować postulaty wyborcze skoro się na tym samemu traci?
-
Gość: , *.tktelekom.pl
2015/12/30 16:10:57
Można przejąć taktykę sprzed lat i zamiast zasłaniania się obietnicą budowy pływalni Nowi teraz szukają sponsora szkoły. A sponsor sponsoruje to tu, to tam, sobie, nam. ale i też wymaga, więc skoro odcięto mu rękę, to trzeba założyć protezę, jakościowo gorsza ale za cyca złapie. Poprzednik, który ciągnął dydka przynajmniej był magistrem z uprawnieniami, robił chłop warunki zabudowy, brał konkretną kasę ale i za coś formalnie odpowiadał no i z tego powodu wyleciał z medialnym hukiem; bo się podpisywał i odpowiadał. Teraz nowa bez uprawnień (uprawnień budowlanych na stanowisko kierownicze kluczowego referatu nie ma nawet w wymaganiach dodatkowych, ani nie ma też studiów podyplomowych; bo to tylko idioci robią), kierownik nie-magister ale za to posiadacz obywatelstwa polskiego i prawa jazdy kategorii B, będzie za coś konkretnie odpowiadać czy ona tylko sobie tak po prostu będzie? Nadal decyzje o warunkach zabudowy będzie robić firma z zewnątrz wyznaczona jeszcze za Zofie, i koszty obsługi w tym zakresie będą dwukrotnie większe a odpowiedzialność rozmyta między wiele osób, w tym zleceniobiorcę spoza urzędu, czyli realnie prawie jej brak (=PATOLOGIA). Ex-królowa jak to czyta, to aż ze złości tupie obcasami w podłogę, że sama na to nie wpadła, afer by nie było i kobita by się jeszcze trochę polansowała przewodnicząc w konkursach eleganta z Mosiny, rzutu beretem albo u boku powszechnie szanowanego dewelopera czcigodnego sponsora, już przyjaciela Obecnych. Amen.
-
Gość: , *.icpnet.pl
2015/12/30 18:57:21
Widzisz tyle żeś się namózgował a nie pomyślałeś po co ten nabór
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/03 19:08:43
".biegła znajomość MS Office, umiejętności matematyczne i analityczne, umiejętność redagowania tekstów. " Redaktor Lewicki się nada- z tabliczki mnożenia nie będą chyba
odpytywac. :)
-
Gość: Nemo, *.ip-37-187-147.eu
2016/01/04 15:51:23
Gość: , *.tktelekom.pl:
Piszesz taki oto tekst: "Nadal decyzje o warunkach zabudowy będzie robić firma z zewnątrz wyznaczona jeszcze za Zofie..."
Jesteś pewien, ze tak wlasnie jest w mosinskim magistracie? Niedawno dowiedziałem się zupełnie czegos innego, ale mnie się chciało ruszyc cztery litery do urzędu i teraz wiem, ze to co piszesz wyssales z własnego palca (zakładam, ze nalezal do ciebie...)
-
2016/01/05 13:09:33
Jest oficjalna informacja o wykształceniu pracowników referatu planowania przestrzennego. Wszyscy mają wyższe magisterskie w zakresie gospodarki przestrzennej . Przekazane mi Informacje przez urzędników o tym, że p. Michalina Szeliga posiada tytuł licencjata okazały się nieścisłe. Przepraszam więc wszystkich zainteresowanych. Jednak przy tym nasuwa się kolejna wątpliwość. Skoro wszyscy w referacie to magistrzy, dlaczego w wymaganiach rekrutacyjnych jest wymagany licencjat, inżynier? Burmistrz natomiast, po raz trzeci nie przekazał mi szczegółowych informacji o wykształceniu pracowników referatu.Chodzi o uczelnię i kierunek, który był kończony przez poszczególnych pracowników. dziś zapytam wnioskiem po raz czwarty.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/05 23:14:38
@ Lukasz ::: Ok, lecz na BIP jej brak chyba że dostałeś ją mailem. Pytasz " dlaczego w wymaganiach rekrutacyjnych jest wymagany licencjat, inżynier?" Może to pokaże kto z obecnych pracowników ma chrapkę na ten stołek, a z pewnością ta Twoja info o wykształceniu pracowników podniesie kryterium ew kandydatów, bo każdy potencjalny kandydat będzie chciał przebić swymi walorami pozostałych konkurentów. Trzeba mieć nadzieję że komisja potrafi wyłowić tego najlepszego szczególnie z z dobrym kręgosłupem moralnym.
-
Gość: amba, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/01/06 00:06:28
@LK: A na jakiej podstawie wnioskujesz o udzielenie tak szczegółowych informacji? Może jeszcze nazwiska promotorów sobie zazyczysz?
-
2016/01/06 09:09:41
Mi nie chodzi o promotorów. W tym referacie były i są problemy. Chcę wiedzieć, czy ich powodem nie jest wykształcenie. Stąd moja ciekawość. Nic więcej
-
Gość: jj, *.echostar.pl
2016/01/06 12:31:11
Czyli twierdzisz, że masz kompetencje do oceny jakości kształcenia na poszczególnych uczelniach i kierunkach? Znalazł się specjalista z PKA...
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/01/06 12:33:19
@ amba ::: W brew pozorom ważne jest też jaką Alma Mater ktoś kończył a tym samym jakiego miał promotora bo jak się potocznie mówi "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci." Spójrz na działania zwolnionego superurbanisty on był dla nich prawie jak "guru" a efekty widoczne w Czapurach.
-
Gość: arogant urzędniczy, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/06 16:16:36
A mi się mocno wydaje, że nowe władze nie zapoznały się z teczkami osobowymi urzędników. Co za problem powiedzieć, jaką uczelnię, kierunek ukończyli ważni urzędnicy. To tajemnica?
-
Gość: logo, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/06 16:42:15
Ważne, ważne jaką kto kończył uczelnię i to najlepiej widać po Kasprowiczu. Kiepska uczelnia, pewnie prywatna i efekty jej ukończenia żadne. No cóż za pieniądze można prawie wszystko. A jak woda sodowa do głowy uderzy to można nawet myśleć, że ma się taką siłę, która pozwala decydować o kwalifikacjach urzędników. A przecież to chłopek - roztropek, zwykły burek... pod stół i szczekać, a nie głos zabierać w ważnych sprawach.
-
Gość: z boku, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/06 17:43:14
Wykształcenie urzędników nie jest ich prywatną sprawą. Podatnik ma prawo wiedzieć za co płaci. Ponieważ na rynku pracy jest bardzo wielu świetnie wykształconych ludzi, burmistrz powinien ustawiać poprzeczkę wysoko. To jest nie tylko w interesie mieszkańców, ale również jego samego.
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2016/01/06 19:51:10
Jaki sens ma pytanie o uczelnie, skoro nie mozna takiego ograniczenia wprowadzac przy naborze kandydatow. Dlaczego pytacie o uczelnie jaka konczyl Kasprowicz? Dlaczego probujecie go oceniac na podstawie ukonczonej uczelni? Nie sadzicie, ze to jego prywatna sprawa? Ze swoim wyksztalceniem zrobi co chce, bo należy ono do niego, a nie do was. Meczycie temat ponad miare. Mam inny, a mianowicie dlaczego ludzie nie przestrzegają przepisów i strzelają z fajerwerkow oraz petard daleko przed Sylwestrem i daleko po Nowym Roku. Kto jak kto, ale u nas wszyscy znaja każdy zakątek prawa także i ten, dotyczący używania fajerwerkow i petard. Wiemy ale strzelamy. Nie ma znaczenia, ze jesteśmy zdeklarowanymi miłośnikami zwierzat, to tylko na pokaz. Zwierzęta, ba ludzie chorzy nie moga protestować i cierpia z powodu na kanonadę robiona dla zaspokojenia własnej proznosci lub głupoty... Zorganizujcie akcje sprzeciwu dla takich zachowan, a zrobicie cos pożytecznego. Ja nie używam fajerwerkow, ani petard.
-
2016/01/06 20:28:18
Nemo, być może nie rozumiesz. W tym referacie zapadają decyzje o strategicznym znaczeniu dla gminy oraz jej poszczególnych mieszkańców oraz inwestorów. Nie rozumiesz zdaje się czym są decyzje administracyjne, rodzące trwałe skutki finansowe dla wnioskodawcy. Drobny niuans w decyzji urzędnika może mieć ogromne skutki finansowe i społeczne. Stąd moje zainteresowanie wykształceniem tych ludzi. Kapujesz?
W wyborach powszechnych nie ma cenzusu wykształcenia. Mogę nawet mieć wykształcenie niepełne podstawowe, albo w ogóle być bez wykształcenia. A z tymi fajerwerkami, to racja. Prawo jest, tylko nikt go nie przestrzega i nikt nie egzekwuje, tyle w temacie fajerwerków.
@ Zibi, dzięki za podesłanie linka. Sugerujesz, żebym poszedł do sądu z tym odmawianiem? Jutro złożę wniosek o informację publiczną w tej sprawie jako zwykły obywatel i zawnioskuję o wydanie decyzji administracyjnej jeżeli miałaby być odmowna. Mając w ręku taką decyzję mogę pisać do SKO, a potem do sądu administracyjnego. Mogę też wystąpić jako prasa i w razie odmowy od razu iść do sądu administracyjnego. Myślę jednak, że tym razem uzyskam odpowiedź i droga sądowa nie będzie konieczna. Radnego nie szanowano za Zofii i obecnie też widzimy symptomy, choćby na tym przykładzie. To dopiero byłaby afera Kasprowicz pozywa gminę...
-
Gość: Nemo, *.ip-167-114-118.net
2016/01/06 20:47:51
Kasprowicz, myslalem kiedyś, ze jesteś normalnym człowiekiem. Pomyliłem się i to bardzo. Naprawde daleko tobie do tego stanu. Zachowujesz się jak sedzia najwyższy wszystkich i wszystkiego. Szef z góry zapomnial o tobie rozdając przyzwoitość...
-
Gość: wiórecki, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/07 11:14:54
Nemo - znasz to powiedzenie: przyganiał kocioł garnkowi a sam smoli?
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/01/07 14:45:25
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/01/07 14:45:44
-
Gość: aaa, *.dynamic.gprs.plus.pl
2016/01/07 17:20:33
"Jutro złożę wniosek o informację publiczną w tej sprawie jako zwykły obywatel" Bo normalnie składasz wnioski jako "niezwykły obywatel"?
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/07 20:42:05
@ aaa ;;; Można to tak nazwać bo składa jako radny choć każdy obywatel na do tego prawo to jednak:
Zgodnie z art 237 i 244 Kodeksu postępowania administracyjnego skargi i wnioski załatwiane są:
1. bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca,
2. posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu, albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby zawiadamiani są o sposobie jej załatwienia lub o stanie jej rozpatrzenia w terminie 14 dni,
-
2016/01/07 21:29:09
@aaa. Składam wnioski jako radny i sołtys, co jak pokazują przykłady, w pewnych przypadkach może być mniej skuteczne niż składałby to zwykły obywatel. Jak widać tempo udzielenia odpowiedzi było błyskawiczne. Fajnie. Wniosek złożony 5 stycznia, a 7 odpowiedź. Super, oby tak dalej. Odnosząc się do odpowiedzi, to przyznam, skład osobowy wydaje się być mocny. Skąd więc problemy w tym referacie?
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/08 00:11:45
Ile tam teraz pracuje ludzi?
-
2016/01/08 09:57:35
Pewnie w ramach dobrze rozumianej jawności i transparentności burmistrz powinien na BIP-ie umieścić wykształcenie urzędników i nazwy skończonych szkół.
Każdy wyciągnie wnioski wg własnego uznania.
Szczerze powiedziawszy, to poziom szkolnictwa jest tak żenujący, że nawet kończąc studia lepiej czasami milczeć. Dotyczy to również niestety edukacji w placówkach szanowanych i z tradycjami.
Ukończenie uniwerku, czy polibudy raczej nie jest powodem do przesadnej nobilitacji. Wystarczy sprawdzić jaki % w przedwojennej Mosinie stanowili ludzie z wyższym wykształceniem, a jaki stanowią dziś.
Wykształcenie ma poziom odwrotnie proporcjonalny do swojej masowości.
Polska postawiła na produkcję, nie kształcenie kadr.
I mamy bankowców, którzy nie potrafią policzyć oprocentowania, itp.
Mnie interesują kompetencje zawodowe urzędnika, ukończona uczelnia mniej.
Jeśli jest artystą w swoim fachu, dla mnie może być absolwentem wyższej szkoły kierowania wiatrem i gotowania na gazie.
-
Gość: alan, *.echostar.pl
2016/01/08 11:30:29
poznan.naszemiasto.pl/artykul/wypadek-pod-mosina-nie-zyje-dziecko,3618159,artgal,t,id,tm.html

pięknie na zdjęciach widać stan dróg w gminie. Wczoraj rano trasa Mosina-Poznań w ogóle nieodśnieżona, jak w zasadzie większość w gminie.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/01/08 12:17:30
Panie Michale jest w tym dużo racji lecz opublikowanie na BIP tych informacji tylko zadowoli naszą wiedzę na ten temat bez możliwości weryfikacji zatrudnienia mniej kompetentnych( lub nieuczciwych naszym zdaniem) urzędników. To musi zrobić sam burmistrz który (mam nadzieję) potrafi (a w każdym razie powinien) rozpoznać tych najlepszych ( i nie tylko kompetentnych lecz również co ważne uczciwych) i dokonać odpowiednich zwolnień i naborów co wcale ni jest łatwe. Tylko dobrze dobrany zespół urzędniczy spełnić może nasze oczekiwania (truizm)
Moim zdaniem jest to efekt zbyt liberalnego podejścia ( jak Pan sam zauważa )do wykształcenia ( a nie kształtowania postaw) i mamy tego efekty (liczy się bardziej mieć niż być). Trzeba mieć nadzieję że to się pomału będzie zmieniać bo jest to proces długotrwały ( oczywiście trzeba chcieć to zmienić ) inaczej nadal będziemy borykać się z tym problemem , który nas chyba nie zadowala.
-
Gość: , *.abhsia.telus.net
2016/01/09 18:48:39
@ Zibi- masz racje kompetencje bez uczciwosci sa nic nie warte, wrecz szkodliwe. Znowoz uczciwosc bez kompetencji tez nic nie warta. Oj trudno znalezc w tym dzisiejszym "wolnym swiecie" kompetentnego osobnika dla ktorego brudna (spolecznie) momona nie bedzie pociagajaca. Mozna to zauwazyc na wszystkich szczeblach zarzadzania.
-
Gość: sercemmosiniak, *.abhsia.telus.net
2016/01/09 18:51:03
Poprzednie bylo moje. Komputer wymazal moj nik.
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/01/09 23:17:05
Witam w Nowym Roku . Dużo ważniejsze by nie sięgali po tą prywatną czyli lewą ( w naszym przypadku). Pozdrawiam :)
-
2016/01/13 18:58:58
Z mojej wiedzy wynika, że póki co jeszcze nikt nie złożył aplikacji.
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/01/22 17:48:12
Termin składania aplikacji minął 19 01. Czy wiadomo ilu jest chętnych objąć to stanowisko?
-
2016/01/23 17:51:11
Ja słyszałem o licznie większej niż 5
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/01/23 19:47:37
To trzymam kciuki dokonanie prawidłowego wyboru.
-
2016/02/02 19:19:48
Czy ktoś natrafił na upublicznione w internecie(BIP) zarządzenie burmistrza dotyczące powołania komisji konkursowej ws naboru na stanowisko kierownika referatu planowania? Czyżby ktoś o tym zapomniał? Jeśli tak to kto? Za czasów Zofii Springer takie zarządzenia się pojawiały.
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/02/03 13:32:09
Tak powinno być:
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 11 - 15 ustawy z dnia

21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r. Nr 223 poz. 1458 z późn. zm.)
oraz :
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późniejszymi zmianami), w związku z § 13 załącznika do Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Skaryszew Nr 54 / 2006 z dnia 6 grudnia 2006 r . u s t a l a m regulamin pracy Komisji ds. naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze, oraz kierowników jednostek organizacyjnych.
Może zarządzenie zostało utajnione by nie było podejrzeń o jakieś nieformalne "dojścia"
-
Gość: zibi, *.icpnet.pl
2016/02/03 13:52:46
P.s
Może tym powinna zająć się TTvi Mosina
-
2016/02/16 22:06:02
Jakoś bez niespodzianek co do wakatu.
-
Gość: precyzja, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/02/16 23:51:57
No i już wiadomo, że "spośród 10 kandydatów ubiegających się o stanowisko Kierownika Referatu Planowania Przestrzennego i Budownictwa, Pani Michalina Szeliga, zdobyła największą ilość punktów tj. 10,775 pkt. na 12 pkt. możliwych do zdobycia. Wynik ten pozwolił, uplasować się Kandydatce na I - szym miejscu w rankingu. Kandydatka w najwyższym stopniu, spośród innych, spełnia wymagania stanowiska pracy.
Podczas prowadzonej rozmowy, w wyraźny sposób dały się odczuć tak ważne cechy charakteru jak: rzetelność, sumienność, dokładność. Opanowanie i spokój wypowiedzi dowodzi dużą odporność na stres i zmiany w otaczającej rzeczywistości."

Proponuję komisji przyznać medal za dokładność do trzech miejsc po przecinku.
A co do zwyciężczyni - rzeczywiście duża odporność na zmiany w otaczającej rzeczywistości. Dzięki takim ludziom trudno liczyć na zmiany na lepsze.
-
Gość: www, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2016/02/19 18:56:14
No tak, pewnie koleżanki z urzędu powiedziały co będzie na teście i się przygotowała. Żenujące. Czy naprawdę nie było wśród tych pozostałych kandydatów profesjonalisty?