Tutaj komentujemy wydarzenia polityczne, społeczne i kulturalne w gminie Mosina
Blog > Komentarze do wpisu

CHOINKOWY BUNTOWNIK

Dziś przed wejściem do mosińskiego magistratu jeden z mieszkańców Mosiny, w ramach obywatelskiego nieposłuszeństwa zostawił uschniętą poświąteczną choinkę

 

Informację potwierdzili pracownicy magistratu.

 Co było powodem tak desperackiego kroku mieszkańca?

Otóż, dwukrotnie wystawił uschnięte drzewko przed dom, aby zabrała je firma zbierająca odpady. Bezskutecznie.

 Nie mogąc znaleźć rozwiązania i zrozumienie ze strony ZUK i mosińskiego magistratu, w ramach protestu zostawił suszkę pod drzwiami urzędu. Jak twierdzi buntownik, jest on gotów ponieść wszelkie konsekwencje swojego czynu, łącznie z procesem sądowym i grzywną.

No właśnie, czy aby pozbyć się choinki w Mosinie, trzeba tyle zachodu i stresu?

 W gminie jest 8,5 tysiąca adresów. Choinek do zutylizowania kilka tysięcy. Są one w blokach i domach jednorodzinnych, w których nie ma tradycyjnych pieców, gdzie można spalić niepotrzebne drzewko. 

Czy nie można tego problemu przez akcję ZUK w ramach poświątecznego zbioru choinek. Można wyznaczyć też kilka punktów w mieście.  Inne miasta tak robią. Może i u nas warto  spróbować?   Jest tu  pole do popisu dla Gminnego  Menadżera Najwyższej Jakości. 

 

Łukasz Kasprowicz

 

 

.  

 

 

piątek, 03 stycznia 2014, fakty.mosina
Za komentarze w tym wątku odpowiedzialność ponosi wyłącznie autor komentarza. Administrator strony kasuje komentarze nie na temat oraz sprzeczne z powszechną netykietą. Wszelkie uwagi co do komentarzy proszę kierować na adres: fakty.mosina@gazeta.pl. Admin

Polecane wpisy

  • NIE UBEZPIECZAJ DZIECKA POCHOPNIE

    Nie ubezpieczajcie swoich dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków(NNW), do których może dojść w szkole przedszkolu i poza nimi, nie róbcie tego w sposób

  • CYRK PRZY CMENTARZU

    Niezły cyrk w Mosinie. Ksiądz Majka 4 września po pogrzebie zaprasza do areny cyrkowej. Oprócz akrobatów, którzy mają rozbawić publikę i wywołać emocje u wid

  • STRAŻ MIEJSKA W MOSINIE DO LIKWIDACJI?

    Jest ich ośmioro plus cywilne stanowisko obsługi monitoringu. Roczny koszt utrzymania mosińskiej straży miejskiej to koszt około miliona złotych. Kilka miesię

Komentarze
Gość: blogowicz, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/03 15:51:11
"Menedżer" poradziłby takiemu mieszkańcowi, by zawiózł choinkę do Selektu. Ostatnio reklamował na fb lodowisko na Chwiałce, pisał, że to niedaleko...
-
Gość: sercemmosiniak, *.abhsia.telus.net
2014/01/03 16:17:22
Lukasz, ja bym to raczej nazwal poprawnoscia obywatelska w pewnym aspekcie sprawy. Oczywiscie pod zalozeniem ze ten obywatel spotkal sie wielokrotnie z ignorancja urzedu albo jego opieszaloscia bo tylko to tlumaczy takie postepowanie z punktu widzenia obywatelskiej postawy. Zalozmy ze ten czlowiek zamiast przed urzedem porzucil by (tak by zrobil prostak) ta choinke w rowie. Inni widzac ja w rowie zaczeli by robic to samo i wkrotce Mosina, zanim urzad by sie zorientowal, stalaby sie jednym wielkim wysypiskiem smieci. Jedna choinka nikomu nie zaszkodzila a jak to mowia "zobaczyc znaczy 1000 razy wiecej niz uslyszec czy przeczytac". Podziwiam odwage tego pana. A propo: to tylko choinka ktora mozna podniesc i polozyc gdzie trzeba. Jeden facet (czy moze wzburzona grupa) nie w Mosinie nie nawet w Polsce bedac wkurzeni ignorancja urzedu w nocy zwalili przed domem naczelnika zarzadzajacego danym okregiem czy miastem (bylo pare lat temu, szczegolow nie pamietam) po prostu przyczepe gnoju na znak demonstracji. Dlatego nazywam ta niewinna choinke poprawnoscia obywatelska.
-
Gość: sercemmosiniak, *.abhsia.telus.net
2014/01/03 16:25:11
Do poprzedniego: mam nadzieje ze urzad podziekuje temu panu za wizualny wniosek o zorganizowanie punktu zbiornego tych drzewek a nie zacznie znowu przepuszczac gminne, tak ciezko wysuplane zaskorniaki na frywolne postepowania sadowe.
-
Gość: Paranienormalny, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2014/01/03 16:28:13
Widzę ,że opozycja i jej sympatycy przystąpili od słów do czynów.Najpierw zaśmiecali językiem a teraz przeszli do czynów.Juz przeczuwam jak Łukasz K.rzuci hasło-wyrzuć swą choinkę przed urząd.
A ciekawe ,że u mnie firma wywożąca śmieci wywiązuje się ze swych zadań i tylko u wybranych jest inaczej.
-
Gość: sercemmosiniak, *.abhsia.telus.net
2014/01/03 16:42:45
Para.... byc moze to jest opozycja ale to mozna tylko ponyslec a nie wciskac jak sie nie ma dowodu. Wciskanie jest wlasnie zasmiecaniem opinii publicznej. Ignorowanie zalazkow niewinnego niezadowolenia czesto prowadzi do powaznych problemow w dluzszym czasie.
-
Gość: , 85.17.141.*
2014/01/03 17:02:23
gdyby był prawosławny nie byłoby problemu bo byłby dopiero przed ubieraniem choinki:)
-
2014/01/03 17:25:51
Para, Para po dworcu... Para, nie czarujmy się, gdyby ten nieszczęśnik, któremu Remondis nie zabrał choinki był tobą, tematu by nie było. Więc daruj sobie
-
Gość: Paranienormalny, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2014/01/03 17:31:52
Sercemosiniaku.Jak nie mieszkasz w Mosinie to się tak kategorycznie nie wypowiadaj.Tylko my mieszkańcy miasta wiemy o co chodzi w tej całej przepychance.To my rozliczymy tych wszystkich co pchają się do władzy .To my chodzimy co dzień po jej ulicach i widzimy jak tu jest.Opozycja napina sie jak może a zwykły mieszkaniec jak czyta te blogi to pęka ze śmiechu.Zobaczysz już w tym roku jak będa wybory.
-
Gość: Paranienormalny, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2014/01/03 17:36:48
Co to za nieszczęśnik co mu nie wzięli choinki.Logicznie myślący człowiek wie co zrobić w tej sytuacji.Chyba ,że należy do tych co bez wskazówek to ni hu hu
-
2014/01/03 17:48:33
Oczywiście, ty jesteś z Mosiny, dobre sobie. Faktycznie , wybory pokażą którą , że tak powiem, politykę woli Mosina.
-
Gość: sercemmosiniak, *.abhsia.telus.net
2014/01/03 17:52:45
Morze to i racja ze obecni mieszkancy wiedza lepiej, chcialem tylko wskazac ze ludzie moga byc niezadowoleni z wladzy bez wzgledu na szerokosc geogaficzna i przynaleznosc do strony politycznej, takie niewinne gesty jak ta choinka warte sa analizy zeby zapobiec czemus wiekszemu. Ta kupa gnoju to naprawde nie moj wymysl, to sie zdazylo.
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/03 18:15:46
Ten pan miał prawo, jak wszyscy inni, do skorzystania z usług PSZOK-u. O punktach mówi
ustawa,ale w porę nie zaczęto ich organizowac i jest kicha. Moim zdaniem z powodu
braku punktów powinniśmy ponosic obniżoną opłatę za odbiór odpadów.
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/03 18:19:55
W Luboniu który wystąpił ze związku radzieckiego Selekt, PSZOK już jest.
www.kom-lub.com.pl/PSZOK.php
-
Gość: pela, 46.77.124.*
2014/01/03 18:48:50
A co to za wybrakowana choinka ,ktora usycha przed Swietem Trzech Kroli? a moze od 7-go stycznia choinki beda zabierane przez firme wywozaca smieci?
-
Gość: Paranienormalny, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2014/01/03 19:07:12
Pelu.Normalni chrześcijanie rozbierają drzewko po tym święcie.U niektórych choinka świeci nawet dłużej.Ten facet już po 26 grudnia stwierdził ,że to zbędny rekwizyt.Już widzę co o nim pomysleli pracownicy magistratu.Szkoda ,iż autor tego blogu o tym nie pomyślał A może znów po prostu ucieszył się ,że ma o czym pisać?A może też rozbiera ją tak jak ten chrześcijanin.No cóż -nich żyją święta Bożego Narodzenia .
-
2014/01/03 19:46:27
U mnie choinka stoi. jest rozbierana po kolędzie i Trzech królach- zawsze. Choinkę spalę w piecu. Para, może ten mieszkaniec nie jest aż tak żarliwym chrześcijaninem jak ty, a możne po prostu z choinki igły opadły i wyglądała nieestetycznie. Choinka, choince nierówna. Napisałem o tym, bo sytuacja niecodzienna( podrzucenie choinki urzędowi), a problem z choinką( jaj logiczne pozbycie się) przyziemny i niemożliwy do pokonania w Mosinie, w sposób sensowny. Gdyby tak miało być jak przypuszczasz Pela, że choinki będą zabierane np 7 stycznia, to w grudniowym MM i na stronie Mosiny byłby już komunikat na ten temat. A nie było i nie ma. Swoją drogą byłoby dobrze, aby to ZUK obskoczył ten temat , a za zbiórkę zapłaciłaby gmina. Konsorcjum obsługujące Mosinę zapewne nie ma nic w umowie o dodatkowym choinkowym objeździe. Gdyby tak było, wiedziano by o tym w Selekcie i mosińskim magistracie. Niestety tak nie jest. Jeśli jednak, obojętnie kto przeprowadzi akcję choinkową będzie to na plus...
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/03 19:57:36
@ Hubert ::: Oczywiście ty wiesz lepiej że to opozycyjny lub niewierny chrześcijanin.Łatwo komuś przypiąć łatkę, a udowodnij że to nie byłeś ty.
-
Gość: , 46.77.124.*
2014/01/03 20:15:46
Masz racje Zibi.Po co nam choinka.Wyzuc swoja po co ma zawadzac.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/03 20:35:09
@ Pela - 46.77.124.9*::: Może na autkach się znasz Dawidzie, lecz tu chyba się nie rozumiemy. Ja swoją choinkę mam i rozbieram po 3 królach, a poza tym jest sztuczna i zostawiam na lata przyszłe. Pozdrawiam :)
-
Gość: sercemmosiniak, *.abhsia.telus.net
2014/01/03 20:53:26
Tez mam sztuczna choinke i pasuje. Dwa lata temu kupilem "naturalna" przynioslem do domu i smierdziala swieza farba, teraz juz wszyscy dla kasy leca w ciula, pomalowali choinki ze wygladaly slicznie ale smierdzialy. Kupilem wiec sztuczna, potrzymalem w garazu przez miesiac (bo tez malowana) i teraz mam co roku niesmierdzaca bo farba wyparowala. Co to ludzie teraz nie robia dla kasy, a z drugiej strony jak zaprawiaja "naturalne" mieso to czemu nie "naturalna" choinke. Moze ten gosc tez mial malowana "naturalna" choinke i tak mu smierdziala ze podrzucil ja wladzy :)
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/03 20:58:42
-
Gość: oi, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2014/01/04 00:04:58
Wiele hałasu o nic .
Szczerze ? Raz się chłopakom chce odbierać porządnie śmieci , innym razem nie.
Ja ten trik z drzewkiem potraktowałem jako jajcarski.
Miał chłop fantazję, pogratulować.
Taka mała rzecz , a wniosła odrobinę radości :)
Ludzie, więcej dystansu...
Prośbę mam do Paramormalnego .Napisał Pan , że widzimy jak jest w Mosinie, mógłby Pan to rozwinąć?
-
Gość: pels, 46.77.124.*
2014/01/04 05:01:42
A tak bez zartow -najlepiej by po Swiecie Trzech Kroli wyznaczyc tak jak piszesz punkty z ktorych choinki beda wywozone -przynajmniej raz w tyg. przez kilka tygodni i mysle ze te kwestie powinien zalatwic ZUK
-
Gość: pela, 46.77.124.*
2014/01/04 05:05:14
przepraszam mialo byc pela a nie pels -tak Lukaszu dobry pomysl by wyznaczyc punkty zbierania choinek
-
Gość: Paranienormalny, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2014/01/04 09:30:10
oi ,nigdzie nie napisałem -widzimy jak jest w Mosinie ,tylko wiemy jak jest .A to różnica.Jak jesteś mieszkańcem tego miasta to wiesz.Pamiętam jak było onegdaj np .za czasów naczelnika Szyły i później ,i widze jak się zmieniło.Jeśli Tobie wydaje się ,że nic się nie zmieniło -tak jak autorowi tego blogu i jego admiratorom,to trudno.Niestety oni będą chwytać się każdej nadarzającej się okazji aby wykazać swoja rację.Przykładem tego jest ta sprawa choinki ,którą jakiś dowcipniś przed św,Trzech Króli wyrzucił przed magistratem .Pan Łukasz ma ją do kolendy ,ale jak nadarzyła się okazja to trzeba z niej skorzystać.Nawet Ultrakatolicki Zibi miał mi za złe ,że poruszyłem tę sprawę.Ale trudno ,najważniejsze ,że znów dokopano ZS.A więc tak trzymać .Mieszkańcy na pewno was rozliczą w wyborach.Już niedługo.
-
Gość: , *.radionetsc.com
2014/01/04 09:58:09
Za Szyły tak jak w Mosinie było w całym kraju. Obecnie są miejsca w kraju, porównywalne do Mosiny które w znacznie lepszy sposób się rozwijają. Kompetencje obecnej władzy wykonawczej mogą tylko wprowadzać w zachwyt kogoś, kto o zarządzaniu i to w administracji, ma mgliste pojęcie. Nie chcę w ten sposób powiedzieć że opozycja ma takie kompetencje bo jak narazie nie pojawił się po prawej stronie mosińskiej sceny politycznej nikt, kto doświadczeniem i pracą na stanowisku kierowniczym w administracji mógłby się pochwalić.
-
Gość: , *.radionetsc.com
2014/01/04 10:39:22
P.S. Ze strony opozycji taką osoba jest niewątpliwie Jan Marciniak którego ze względu na 3 nieudane próby objęcia Urzędu nie biorę pod uwagę ( zmęczenie materiału, a szkoda).
-
2014/01/04 10:41:28
@ net130, a MNJ, to co? W Mosinie jest lewa i prawa strona polityczna? Lewa jak mniemam to obecna ekipa rządząca. Lewa strona od lewizny :) ?
-
Gość: , *.radionetsc.com
2014/01/04 10:49:46
Panie Kasprowiczu Łukaszu, MNJ należy traktować w kategorii folkloru. Napina się chłop i napina ale to nie kandydat na burmistrza. Na administracji zna się jak ja na rakietach powietrze - powietrze. Jeżeli na kimś robi wrażenie to najdalej na Waligórskim i Szymaczakowej. Pracownicy Urzędu ( większość) składają modły, aby nie został ich szefem. Razi ich przede wszystkim jego buta i niekompetencja !
-
Gość: oi, *.dynamic.gprs.plus.pl
2014/01/04 11:23:59
@paranormalny, widzę i wiem, ale chciałbym poznać Twoje zdanie i ewentualnie przy rozbieżności ( o ile wystąpią ) wymienić KULTURALNIE ! argumenty.
Być może jest coś co przeoczyłem lub coś o czym nie wiem i vice versa ?
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/04 11:24:47
@ Paranienormalny ::: Piszesz "oi ,nigdzie nie napisałem -widzimy jak jest w Mosinie ,tylko wiemy jak jest .A to różnica."
"" Gość: Paranienormalny, ip-31-0-214-109.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2014/01/03 17:31:52
Sercemosiniaku.Jak nie mieszkasz w Mosinie to się tak kategorycznie nie wypowiadaj.Tylko my mieszkańcy miasta wiemy o co chodzi w tej całej przepychance.To my rozliczymy tych wszystkich co pchają się do władzy .To my chodzimy co dzień po jej ulicach i widzimy jak tu jest.....""

i tym chcesz poprawić swoją wiarygodność ?
Pozdrawiam :)
-
2014/01/04 11:57:41
Para, nie wiem o co Tobie, Wam chodzi w tej przepychance. Podejrzewam, że chodzi Wam o utrzymanie władzy, o to by stary układ mógł kręcić lody na organizmie społecznym jakim jest gmina Mi na przykład chodzi o to, żeby takich ludzi jak Ty, Wy, ponownie do władzy nie dopuścić. Jesteście skompromitowani, choć jeszcze macie spore grono popleczników, które jest zainteresowane podtrzymaniem jak najdłużej tej krwiopijczej bandy, czerpiąc przy tym określone korzyści. Musi w końcu zapanować normalność i zakończyć się podział mosińskiego społeczeństwa. Musi zakończyć się ta wojna mosińsko mosińska, którą wywołała i umiejętnie podsyca Zofia Springer oraz stojący za nią układ. Jeśli mosina znów nabierze się na PR-owe sztuczki spin doktorów układu rządzącego, gminę czeka rychły upadek.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/04 12:18:24
@Hubert :::""Nawet Ultrakatolicki Zibi miał mi za złe ,że poruszyłem tę sprawę.Ale trudno""... Najwidoczniej jesteś rozkojarzony po Sylwestrze, ponieważ mi chodziło o twoje jasnowidztwo i przypinanie łatek.( patrz wpis z 2014/01/03 19:57:36 )
-
Gość: Paranienormalny, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2014/01/04 12:22:27
Ten rychły upadek był już wieńczony od dawna i nic z tego nie wyszło.Zobaczymy jak teraz będzie.Na szczęście społeczeństwo będzie decydować o dalszym rozwoju miasta w wyborach.Gdzie Wy widzicie podział społeczeństwa Mosiny?Garstka niezadowolonych ,która wszędzie istnieje,nie stanowi istotnego podziału.Ciekawe jak ewentualnie dorwiecie się do przysłowiowego koryta to co zmienicie?Znów będzie tak samo tylko ludzie się zmienią .Ja nie liczę na żadne zmiany ,bo władza każda deprawuje ,bez względu na to kto ją dzierży.
-
2014/01/04 12:27:41
Na szczęście jesteś w błędzie, co do tej deprawacji.
-
2014/01/04 12:56:55
Wystarczy spojrzeć na nasz nowy budżet na 2014. Większość pieniędzy jest "przejadana" w kosztach stałych a na inwestycje idą minimalne fundusze. Pieniądze z UE powoli się kończą oraz doszły kolejne obostrzenia do otrzymywania ich. Do tej pory skorzystaliśmy w minimalnym zakresie a teraz będzie jeszcze gorzej. Inwestycje prowadzone są w większości ze sprzedaży mienia Gminnego, na które nie ma dużego zainteresowania z racji słabej atrakcyjności ceny do jakości. Skoro mamy słabe inwestycje to nie ma możliwości być nowoczesnym i rozwojowym. Zabiegiem populistyczno-wyborczym jest zaplanowana tężnia za 35 tyś oraz wybudowany piec chlebowy przy współudziale środków z UE nie do końca nam potrzebny, ale bardzo efektowny zabieg przed wyborami. Sądzę, że taką budowlę za takie pieniądze (przewartościowany kosztorys) stać Gminy Tarnowo Podgórne, Komorniki ale nie nas gdzie jest morze innych ważnych potrzeb. Gałczyńskiego oraz zalewana Sowińskiego z Marcinkowskiego czekają na inwestycje od 25 lat i się nie doczekają. Pan Krzyżanowski już widział dofinansowanie, które śmiało zostało zapisane w Budżecie powiększając wartość inwestycji. Dofinansowanie przepadło, inwestycji nie będzie i o tym już na FB nie napisze. Czy tylko na to stać nasza WŁADZĘ?
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/04 17:17:20
Panie Fordon jak sam Pan napisal Marcinkowskiego i Sowiniecka na inwestycje czekaja 25-lat obecna władza jest dopiero 12-lat kto więc przez 13-lat tego nie zrobił? o przepraszam zrobili Topolową bo sekretarz tam mieszkał.Jeśli krytykuje się rządzących to należy rozliczyć tych co byli przed nimi.Nadal Łukasz nie przedstawił racjonalnego uzasadnienia sprzedania oczyszczalni i dania tak wielkiej władzy Aquanetowi.
-
Gość: , 46.77.124.*
2014/01/04 18:03:22
I tego nie zrobi bo nie pzasuje to do krystalicznosci poprzednikow.On woli zajac sie choinkami prxed magistratem.
-
2014/01/04 18:21:09
@ acza. Nikt nikomu nic nie sprzedał, a oddał za darmo, mówiąc fachowo, wniósł aportem do spółki w zamian za udziały. Jeśli uważasz to za błąd, to ten błąd popełniło kilkanaście gmin, które tak samo postąpiły jak Mosina- przekazując swoją infrastrukturę spółce. Można to nawet nazwać owczym pędem. Nie mnie to oceniać. Mam pytanie; mieszkańcy jakich gmin korzystają z naszej oczyszczalni i rur? Kto i ile wybudował infrastruktury po tym, gdy gmina wszystko oddała Aquanetowi? Bilans zysków i strat z takiego rozwiązania na pewno nie jest łatwy do oszacowania. ZS wydała ogromną ilość publicznej kasy na pseudoprawnicze opracowanie mające być wyliczeniem utraconych korzyści w związku ze spółką Aquanet. Się pytam i co z tego opracowania nam przyszło? Dokument leży od kilkunastu lat w archiwum i pokrywa tylko gruba warstwa kurzu. Tak prawnicy wydolili gminę żerując na głupocie, naiwności i braku wiedzy Zofii Springer i jej podpowiadaczy, którzy myśleli podobnie do Ciebie. Pamiętam buńczuczne stwierdzenia Szefowej gminy w tym czasie, w stosunku do sprawy i przyszłych korzyści, wywiady, artykuły. Teraz to nawet na ten temat słowem się nie zająknie. Jak to swojego czasu mawiał Zygmunt Niemczewski, ci którzy są( ZS z ekipą) i ci którzy byli( JK z ekipą) się nie sprawdzili. Mam swoje zdanie, kto nie sprawdził się bardziej. Za czasów śp. Jana Kałuzińskiego była zupełnie inna sytuacja gminy. Inne realia gospodarcze. Nawet nie można porównać procentowych nakładów inwestycyjnych w poszczególnych latach, choć jak wynika z zestawień, za poprzedniej ekipy były one zdecydowanie wyższe niż teraz, choć kasy było zdecydowanie mniej. Nikogo tu nie bronię. Staram się być w miarę obiektywny.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/04 19:15:27
-
Gość: , *.radionetsc.com
2014/01/04 21:14:00
Zygmunt Niemczewski- znany mosiński polityk i strateg. To chyba jego ,, zasługą,, są radni Praworządnej Gminy którzy rozsadzili ten Klub i zostawili Twardowską na lodzie.
Panie Łukaszu niech Pan w przyszłości tego ,,Klasyka,, nie cytuje bo źle się kojarzy.
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/05 16:33:01
A ile w tych nakładach było pieniędzy mieszkańców którzy musieli spolecznie sfinansować budowe wodociągów bo gmina miała to w nosie?troszke więcej pokory za tamte lata wcale nie było tak cacy a owczy pęd teraz odbija się czkawką i dlaczego twój guru Jasiu jest taki bezkarny-bo przedawnienie pozatym można zwalic na śp.Burmistrza a samemu spać spokojnie i wieszać psy na Zofii.Nie powiem dobierać wsółpracowników to niepotrafi ale jednak ludzie obdarzyli ją zaufaniem bo przestali wierzyć Jasiowi i jemu podobnym.Mam nadzieje że w Dymaczewie zaczniemy myśleć.
-
2014/01/05 18:19:20
@acza >>>> Może sprecyzuję ten okres czasowy. Nie do końca pamiętam wszystkie czasy i etapy, ale na Sowińskiego władza zrobiła coś w tym czasie dla zatkania ust mieszkańcom. Zrobiła deszczówkę na piaszczystej drodze !!! Nie wiem ile to działało, ale wiem jakie potem były z tym i są problemy. Od 1996 roku temat był cyklicznie odświeżany bo majowe (i nie tylko) ulewy zalewały ludziom domy. Dochodzi do tego, że dla ratowania innych domów otwiera się "nielegalnie" włazy do kanalizacji, co skutkuje wybijaniem ścieków w domach. Mamy 2014 rok i nadal nie ma rozwiązania z tym problemem. Mijają 3 kadencje obecnej władzy i tez sobie nie potrafili (nie chcieli) pomóc mieszkańcom. Można powiedzieć, że ta sytuacja po części przyczyniła się dla powiedzenia Panu Rogalce "FUCK OFF" i już nie jest przewodniczącym. Na ostatnim zebraniu zabrał głos w tej sprawie nie mając pojęcia, co tam się dzieje a wszytko po to by wybielić decyzje Urzędu. Na tej i innych ulicach w rejonie jest pełna infrastruktura od 1997 roku. Dróg utwardzonych nie ma tylko równiarka co roku przemknie żeby nie marudzili.
-
2014/01/05 20:22:38
Chciałbym się odnieść do dwóch kwestii. Pierwsza, o której we wiadomym celu wspomniał actw90. Mieszkańcy wpłacali ok. 500 zł na projekt przyłącza do swojej nieruchomości. Dotyczyło i wody i kanalizacji. Po wybudowaniu przez gminę sieci głównej wodociągowej i kanalizacyjnej zainteresowany otrzymywał projekt i budował przyłącze. Tak więc koszt całej glównej inwestycji byly pokrywane z budżetu, a przyłączy przez mieszkańców.Co do pozostałej treści wpisu actw90 nie ustosunkuję się, pozostawiam bez komentarza. Jacek Fordon pisze o deszczówce w ul.Sowińskiego, odpowiadam: nie za "naszych czasów", a wcześniej zbudowano deszczówkę o śred. 200mm od skrzyżowania ul. Marcinkowskiego z Sowińskiego. Poprowadzono ją ul. Sowińskiego w kierunku Kanału Mosińskiego(wylot przy moście kolejowym). W latach 90-tych, przy jednym z domów, który był notorycznie zalewany(część piwniczna) przy ul. Sowińskiego(na odcinku od Topolowej do Targowej) zamontowaliśmy kratkę-wpust do deszczówki. Dwa lata temu mieszkańcy krzyżówki ul.Marcinkowskiego-Sowińskiego wywalczyli w gminie realizację nowej deszczówki, o większej średnicy. Zbudowano ją na odcinku od Marcinkowskiego do Topolowej.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/05 21:30:27
@ actw90. ::: "A ile w tych nakładach było pieniędzy mieszkańców którzy musieli spolecznie sfinansować budowe wodociągów bo gmina miała to w nosie?"
Może masz rację lecz to mogło dotyczyć lat 80. Sam jestem w posiadaniu dowodów wpłaty na rzecz Społecznego Komitetu Budowy Wodociągu w Mosinie ul Łazienna i Śremska na kwotę 12 000,00zł z dnia 08 07 1985, a potwierdzoną przez skarbnika tegoż p. K. Pazgrat.
oraz w w celu przedłożenia w Poznańskie Wodociągi i Kanalizacji sp. z o.o Mosina ul Czereśniowa 1 potwierdzoną przez Urząd Miejski w Mosinie podpisane przez Inspektor Barbara Waselczyk dnia 17 lipca 2000r
Takie to były czasy.
-
2014/01/05 22:38:32
Pani Basia to jedna z porządniejszych urzędniczek, o ile nie najporządniejsza. Bardzo miło ją wspominam
-
2014/01/05 23:45:46
Dla małego sprostowania. Ta niedziałająca deszczówka powstała wcześniej przed 1996 r. Dwa lata temu nasz lokalny przedsiębiorca (Kornosz) dostał zlecenie na naprawę - poprawę deszczówki, aby odprowadzić nadmiar wody ze skrzyżowania.

Do Zibi @ Ten wkład nie był potem rozliczany w zużytej wodzie?

Jest jeszcze taki mechanizm jak oplata adiacencka, która jest naliczana w momencie podniesienia wartości działki po wybudowaniu np wodociągu, o którym wspominasz. Miasto lub gmina może ją naliczyć w ciągu 5 lat od zaistniałej takiej sytuacji. Nasza Gmina tego nie stosuje a poprawiło by to rozwój infrastruktury. Poznań stosuje takie mechanizmy. Ta Twoja wpłata to taki rodzaj opłaty adiacenckiej
-
Gość: karp, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/06 11:40:10
@Jacek Fordon
Małe sprostowanie 3 lata a nie 5.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/06 12:55:38
@ Jacek Fordon ::: To długa i dość skomplikowana opowieść. Żadnej decyzji o opłacie adienckiej nie otrzymaliśmy chyba dlatego iż była to inwestycja wykonana z naszym udziałem finansowym(obejmowało to doprowadzenie wodociągu na posesję lecz z dodatkową opłatą za nawiertkę na rurze przed każdą posesją). Ja osobiście płaciłem za wodę ryczałtem z braku licznika który został zamontowany przez Aquanet w sierpniu 2009r na koszt tegoż. Czy mieliśmy jakąś rekompensatę kosztów nie wiem ( nie chce mi się szukać rachunków) Obecnie jest to już historia, a opłaty za rzeczywiste zużycie wody.
-
2014/01/06 14:37:59
Ok 3 lata pomyliłem się.

Zibi Decyzji nie dostaliście, ponieważ Gmina nie stosuje tego w naszej Gminie. Jest dość duży opór przed wprowadzeniem. Ktoś ma w tym dobry interes. Sprzedawca działek kasuje po 130 i więcej za m2 bez uzbrojenia i dalej bujaj się nowy nabywco. Gmina zamknie drzwi przed Tobą, bo takich delikwentów jest więcej. Kasy mało a trzeba obietnice wyborcze realizować szczególnie w roku wyborczym. Sprzedawca się cieszy, ze kasa w skarpecie rośnie a ty masz problem. Co z tego że Ustawa o samorządach lokalnych nakłada obowiązek na Gminę o zaopatrzeniu ludności w wodę itp skoro Urząd jest z prawem na bakier. Gdyby była pobierana opłata 30% różnicy wartości działki przed i po podziale to byłoby z czego robić infrastrukturę. Przy 130zł/m2 byłoby to ok 35 zł/m2 opłaty. 95 zł dla sprzedawcy i 35 zł do Gminy na infrastrukturę. Wtedy by wyszło komu tak do końca zależy na sprzedaży gruntów na działki a komu do dalszej uprawy.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/06 15:31:11
Zgoda lecz w tym przypadku mówimy o wzroście wartości z powodu infrastruktury (wodociągu)"Jeśli gmina wybudowała wodociąg, kanalizację lub drogę, to część kosztów inwestycji może przerzucić na właścicieli okolicznych nieruchomości"a w tym przypadku właściciele partycypowali w tych kosztach i chyba z tego powodu nie była taka opłata realizowana w formie opłaty adienckiej.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/06 16:31:25
@ Jacek Fordon ::: Piszesz :"Co z tego że Ustawa o samorządach lokalnych nakłada obowiązek na Gminę o zaopatrzeniu ludności w wodę itp skoro Urząd jest z prawem na bakier."Chyba nie bo ustawa nie nakłada obligatoryjnie takiej opłaty, a jedynie możliwość, stwarzając możliwość dobrowolności, a tym samym nakładane są one tym "upierdliwym" a na swojej ulicy lub poplecznika nie, więc tu następuje upolitycznienie prawa. Powinna być obligatoryjność prawa z możliwością w uzasadnionych przypadkach odstąpienia z konkretnym uzasadnieniem stwarzającym możliwość odpowiedzialności karnej za nadużycie tego wyjątku.
Jeżeli chodzi o straty gminy z tego tytułu to moim zdaniem sprzedaż ziemi bez PZMP i wydawanie WZ i tego powodu są one bo śmietankę spija ktoś inny z niezbyt wiadomych powodów
-
2014/01/06 18:29:27
Ustawa, na która się powołuję w jednym z paragrafów jest zapisane.
Art. 7.1.Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,

Opłata adiacencka to już inna sprawa. Ustawa daje możliwość do 30% i u nas zawsze w MPZP jest zapisane 30%. Fakt jest taki, że kupisz droga działkę bez uzbrojenia. Po kilku latach Gmina coś zrobi i obciąży kupującego czyli zapłacił znowu za działkę tylko teraz Gminie. Taki proceder może trwać prze całe życie. Co kilka lat opłata może Cię dopaść. Rolnik zaciera ręce przekształcił grunt za 4 zł i sprzedał za 130 zł. Poniósł przy tym na pewno koszty, ale nie współmierne do zysków. Znam Gminy gdzie to funkcjonuje, ludzie przekształcają działki płacą po 40 tyś do Gminy od każdej sprzedanej, ale zaraz za tym idzie pełne uzbrojenie.
-
2014/01/06 18:37:19
U nas Pan Ratajczak uważa , ze ten zapis o obowiązku z Art 7.1 już dawno powinien nie istnieć (bo jest niewygodny), ale skoro jest w mocy i można się na niego powoływać to wysyłają delikwentów do Aquanetu jako inwestora zastępczego Gminy. Problem w tym, że dla mieszkańca stroną jest Gmina a Aquanet dopiero kiedy założą wodomierz w domu. Jak ktoś nie wie to biegnie do Aquanetu, a Aquanet odsyła do Gminy.
-
Gość: blogowicz, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/11 14:35:21
Mam pytanie - czy wydawnictwo pozłacany i posrebrzany Mosin jest ufundowany z publicznych czy prywatnych pieniędzy burmistrzów? poczta.wp.pl/d672/indexgwt.html?flg=1#md,uid=35424
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/11 15:04:27
Ciekawe czemu nie można docztyać tego na plakacie?
-
Gość: , 46.77.124.*
2014/01/11 19:12:13
A co to cie blogowiczu.Zibi obchodzi? Nawet jezeli z pieniedzy podatnikow to itak bedzie cie to kosztowac niewiele.Wlasciwie nic.Przestancie pieprzyc androny.
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/11 19:56:47
@ 46.77.124.22* Niezbyt się rozumiemy. Mnie nie chodzi o to że i z jakiego konta poszła na to kasa lecz o brak info dla mieszkańców o takiej możliwości. Więcej uważam że to dobry pomysł na promocję gminy.
-
Gość: , 46.77.124.*
2014/01/12 07:02:07
A jak myslisz Zibi co mial na mysli blogowicz zadajac to pytanie?Wedlug mnie to jasne ze byl to dla niego pretekst do wiadomego celu. www.pap.pl/
-
Gość: zibi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/12 12:35:14
Sądzę że pytanie zostało dość jasno sprecyzowane, a dorabianie jakiegoś wydumanego podtekstu jest moim zdaniem nie potrzebne. Sądzę że "blogowicz"sam to określi.
-
Gość: ixek, *.adsl.inetia.pl
2014/01/16 21:41:03
Oczywiście dyskusja, jak zawsze odbiegła daaaleko od tematu. Żeby wrócić, to dopisze, że mi do Selektu kazali odwozić stare podarte firany, bo Rondo nie odbiera tego, a Ci drudzy twierdzą, że to nie należy do śmieci gospodarczych i wywalają to z kubłów. Pisałem do UM i odpisali że mam je na PCK czy Caritas przekazać... (no cóż...). To samo ze starym plastikowym stołem. Rondo twierdzi że to nie plastik do recyklingu, ci drudzy tego nie chcą zabrać. W efekcie ustawa która miała spowodować że lasy będą czystsze i wolne od śmieci, zapełniają się wszelkiego rodzaju "niechcianymi" odpadkami szybciej niż przed wprowadzeniem tej "ustawy". Na szczęście Rondo zostało zastąpione przez ZUK, Ci przynajmniej są normalniejsi.
-
Gość: ixek, *.adsl.inetia.pl
2014/01/16 21:49:40
A jak płaczecie nad kanalizacją, to nadmienię, ze na Śremskiej w swojej wspaniałomyślności zasypali rów i wybudowali ścieżkę rowerową. W sumie fajna sprawa gdyby nie część rozp... rozwalona przy hurtowni budowlanej, rozjechane pobocze przez parkujące TIRy i brak odprowadzenia deszczówki, który powoduje, że trawniki zamieniają się w pola ryżowe, a domy w okolicach 20-22 są regularnie zalewane wodą. ZTCP ci co robili projekt i budowali to to twierdzili ze ścieżka sama odbierze wodę (asfaltowa, ciekaw jestem jak - chyba nowa technologia).
-
Gość: ja wiecie kto, 5.172.248.*
2014/01/18 22:27:43
w zeszłym roku pisałeś Pan o tym samym pewnie powielasz ten sam artykuł
-
Gość: ja wiecie kto, 5.172.248.*
2014/01/18 22:29:09
mam na myśli choinki
-
2014/01/28 10:53:02
Sama bym o tym jakoś nie pomyślała. Ciekawy temat :)

PS. Polecam e-pit37.net/