Tutaj komentujemy wydarzenia polityczne, społeczne i kulturalne w gminie Mosina
Blog > Komentarze do wpisu

SPALARNIA-NIE WIERZĘ ZOFII SPRINGER !

Nie będzie spalarni i koniec. To mówiła w czwartek 15 grudnia na spotkaniu z mieszkańcami burmistrz Zofia Springer. Myślałem, że pęknę ze śmiechu.

 Po czwartkowym spotkaniu ukazały się dwa niedługie teksty prasowe. Jeden w Gazecie Wyborczej, drugi w Głosie Wielkopolskim 

WYBORCZA NAPISAŁA: 

Nie będzie zakładu utylizacji opon w Mosinie?

Burmistrz Mosiny zadeklarowała, że zrobi wszystko, aby w gminie nie powstał zakład utylizacji opon. Władze ugięły się pod presją protestów mieszkańców 

Przedstawiciele firmy Dudek& Kostek, inwestora, który chce wybudować w Mosinie zakład utylizacji opon spotkali się w czwartek wieczorem z mieszkańcami. Zaprezentowali, na czym będzie polegał cały proces, zapewniając jednocześnie, że instalacja będzie bezpieczna zarówno dla mieszkańców jak i dla ujęcia wody.

Argumenty inwestora nie przekonały ani mieszkańców ani radnych. Ci wciąż sprzeciwiają się budowie zakładu. Obawiają się zatrucia ujęcia wody dla całej aglomeracji poznańskiej, zanieczyszczenia powietrza i hałasu. 

Nieoczekiwanie na czwartkowym spotkaniu, burmistrz Zofia Springer zadeklarowała, że przychyli się do sprzeciwu mieszkańców i zrobi wszystko, aby zakład nie powstał w Mosinie. - Poszukamy możliwości prawnych unieważnienia tej decyzji. Pamiętajmy jednak, że inwestor może się odwołać i dochodzić swoich praw - mówi Sławomir Ratajczak, zastępca burmistrza Mosiny. Dodaje, że kwestia budowy zakładu przetwarzającego opony cały czas toczy się w Samorządowym Kolegium Odwoławczym. - Rozstrzygnięcie powinno mieć miejsce w przyszłym tygodniu. Sprawdzamy czy inwestycja jest zgodna z miejscowym planem, kontrolujemy też ocenę oddziaływania na środowisko, którą przedstawił inwestor. Jeśli chodzi o sprzeciw mieszkańców, to nie możemy wziąć tego pod uwagę - wyjaśnia Marcin Józefiak z SKO.

- Nie chcemy się ustosunkowywać do decyzji pani burmistrz. Na razie czekamy na decyzję SKO - mówi Edyta Kwapich-Lenik, przedstawicielka inwestora.

  

GŁOS WIELKOPOLSKI 

W Mosinie nie powstanie zakład utylizacji opon. W czwartek po bardzo napiętej debacie, takie właśnie stanowisko ogłosiła burmistrz gminy Mosina Zofia Springer.

- Kierując się dużym oporem społecznym, jaki wywołała zapowiedź tej inwestycji nie mogłam podjąć innej decyzji - powiedziała Z. Springer. - To dla mnie wystarczający argument. Jest mi z tego powodu bardzo przykro, ponieważ wierzę, że zakład ten funkcjonowałby zgodnie z wymogami ochrony środowiska. Obawiamy się konsekwencji tej odmowy, ponieważ nie wiemy, jakie kroki wykona teraz inwestor - dodała. 

 Przypomnijmy, że wcześniej władze gminy uznały, że inwestycja ta nie zagraża środowisku i wydały jej pozytywną opinię. To wzbudziło jednak wielki opór wśród mieszkańców. Wielu protestowało podczas minionej sesji Rady Miasta. 

Bunt dotyczył zakładu do recyklingu zużytych opon. Proces utylizacji ma się w nim opierać na obróbce chemicznej, a jego celem jest odzyskiwanie wartościowych składników. Według przedstawicieli firmy, inwestycja ta nie jest szkodliwa dla środowiska. 

Jednak zdaniem mieszkańców, tego typu przedsięwzięcia realizuje się zwykle poza miastem, a nie w samym centrum osiedla, 200 metrów od rynku, a w dodatku na terenie Wielkopolskiego Parku Narodowego. Obawy ludzi wiązały się też z dodatkowym hałasem, zniszczeniem dróg przez samochody ciężarowe i zanieczyszczeniem środowiska. 
Sprawa inwestycji znajduje się obecnie w Samorządowym Kolegium Odwoławczym. 

- Będziemy musieli znaleźć powód, żeby ją z tej instytucji wycofać, tak żeby trafiła do ponownego rozpatrzenia w gminie. Zamierzamy powołać się w tym celu na obawy wskazywane przez Aquanet - dodała burmistrz Springer. 

Jednak, kiedy sprawa będzie ponownie rozstrzygana przez mosińskich urzędników, będą oni musieli znaleźć jakiś powód do odmowy wydanych wcześniej prawomocnie warunków na inwestycję. I nie będzie to wcale łatwe. 

Budowie zakładu od początku sprzeciwia się właśnie wodna spółka. Specjalistów Aquanetu niepokoi fakt, że opony mają być utylizowane niecały kilometr od stacji uzdatniania wody. 

- To jedyne w Polsce tak duże ujęcie wód podziemnych. Korzystają z niego mieszkańcy Poznania i okolicznych gmin - tłumaczyła Dorota Wiśniewska, rzecznik prasowy Aquanetu. - Ryzyko, że woda ulegnie skażeniu, jest zbyt duże. 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Jestem przerażony głupotami wygadywanymi przez burmistrza Zofię Springer na spotkaniu oraz komentarzami dla prasy.

 Nasz włodarz zdaje sobie sprawę z ogromnego ciśnienia społecznego wywołanego spalarnią opon i coraz silniejszych głosów o przeprowadzeniu referendum w sprawie jej odwołania. Jest mi bardzo przykro…, zrobię wszystko… Jakie to żałosne i głupie, po prostu tanie gadki dla plebsu, który nie wie co trzy.

 

 

Zofia Springer urządza ten  teatr dla naiwnych, bojąc się o utratę stanowiska. Robi z siebie ofiarę. Aktorką to ona jest doskonałą. Tyle tylko, że ja na jej tanich sztuczkach już dawno się przekonałem. 

Jej wypowiedzi dla Głosu Wielkopolskiego i Gazety Wyborczej miały za zadanie wyciszyć sprawę i uspokoić masy.

Tymczasem, sprawa powstania spalarni zależy od uwarunkowań prawnych, a nie od ustnych deklaracji burmistrza. Burmistrz już podjęła w tej sprawie decyzję-Pozytywną! 

 Na początku grudnia dzwoniłem do zastępcy burmistrza- Sławomira Ratajczaka z pytaniem, czy zorganizują na 15-go jakichś naukowców z uniwerku, którzy mogli by obronić stanowisko, że lokalizacja spalarni w Mosinie to błąd. Powiedział, że szukają. Uspokoiło mnie to trochę, ale pomyślałem sobie wówczas, że jeśli nie załatwią nikogo, to będzie dla mnie jasne, iż Ratajczak z burmistrzem popierają inwestycję i chcą ją za wszelką cenę zrealizować.

Żadnego autorytetu naukowego nie załatwili, nawet magistra.. 

Małgorzata Kaptur opozycyjna radna z Koalicji Samorządowej załatwiła dwóch profesorów z UAM Jana Przybylka, Józefa Górskiego, a także posła Arkadego Fiedlera, którzy  jednoznacznie wyrazili się o szkodliwości spalarni opon przede wszystkim dla ujęcia wody. 

Wobec tego, czy burmistrzostwo nie organizując specjalistów, którzy mogliby być przeciwwagą do twierdzeń przedstawicieli firmy Dudek&Kostek, potwierdziło wbrew prasowym zapewnieniom , iż chcą tak naprawdę tej inwestycji i ją popierają? A jeśli tak, to dlaczego? Burmistrz Zofia Springer wierzy, iż zakład będzie działał zgodnie z wymogami ochrony środowiska, tym stwierdzeniem wyraziła jednoznacznie swoją opinię o inwestycji.

 Naukowcy z Uniwersytetu Adama Mickiewicza są innego zdania. Kto tu ma rację, nauczycielka od pracy techniki czy profesorowie, naukowcy z dziedziny hydrogeologii i ochrony środowiska? 

Oby moje przewidywania się nie sprawdziły i głównym celem sprawy spalarni opon, nie było uzyskanie od gminy wielomilionowego odszkodowania 

Kilka Fotek ze spotkania:




 

    

 

 

sobota, 17 grudnia 2011, fakty.mosina
Za komentarze w tym wątku odpowiedzialność ponosi wyłącznie autor komentarza. Administrator strony nie ingeruje w treści komentarzy i nie ponosi za nie odpowiedzialności. Wszelkie uwagi co do komentarzy proszę kierować na adres: fakty.mosina@gazeta.pl. Admin
TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: Jakub Sz, 87.204.190.5*
2011/12/17 16:13:18
O jakich naukowcach z UAM piszesz Łukaszu?
-
Gość: Jakub Sz, 87.204.190.5*
2011/12/17 16:17:21
już doczytałem, poprzednie pytanie zatem nieaktualne.
aczkolwiek 'radna załatwiła profesorów' - to zdanie tak niskich lotów, że aż strach. wypadałoby bardziej przyłożyć się do stylistyki wypowiedzi.
-
2011/12/17 16:28:08
Załatwiła, zaprosiła, zorganizowała. Jakie to ma znaczenie? Skoro to było tak łatwe że aż strach, to dlaczego twoi idole ich nie zaprosili lub nie zorganizowali? Już wiem! To było zbyt proste dla nich!. Pozdrawiam
-
Gość: Jakub Sz, 87.204.190.5*
2011/12/17 16:29:09
"Moi idole"? a kto Twoim zdaniem jest "moim idolem"? Bo chyba się trochę zapędzasz w populistyczną paranoję.
Jestem biologiem, pracownikiem naukowym UAM. Nie mówisz do pro-Springerowego manipulanta, więc korzystaj z dobrodziejstwa jakim obdarzyła Cię ewolucja i myśl, co i do kogo mówisz.
-
2011/12/17 18:02:25
To fakt, Kuba zazwyczaj był obiektywny i nie trzymał niczyjej strony , a już z pewnością nie zosinej :) Czyli wyszło tak.... biedna ZS była , jest i będzie przeciw inwestycji , a złośliwy inwestor, RDOŚ i zło :):) rzuca jej nieustannie kłody pod nogi. Co gorsza, SKO również się zawzięła i przypadkiem może odrzucić sprzeciwy :) . Witkacy by się nie powstydził ....
-
Gość: iks, aeol195.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/17 18:34:31
Panie Jakubie, jeśli był Pan na spotkaniu z inwestorem 28 listopada i teraz w grudniu, to jak Pan na to wszystko patrzy? Czy Mosina się wyratuje, czy jesteśmy skazani na firmę Dudek&Kostek?
-
2011/12/17 21:17:42
do@ Jakuba Sz. Sporki Kuba, pomyliłem cię nieopatrznie z innym Kubą, kolegą Don Kichota. Prześledziłem wpisy wstecz, jeszcze raz sorki. Jestem tym wszystkim chyba przewrażliwiony, pozdr.
-
2011/12/18 09:15:26
-
Gość: skoro, dco225.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/18 18:42:48
No to za chwilę będzie dylemat - dać odszkodowanie wielomilionowe spalarni Kostka i Dudka albo podwinąć kitę pod siebie i spalarnia stanie w Mosinie. Jak go nie kijem to go pałką - kasa w magistracie świeci pustkami więc co pozostaje ??? c.d.n.
-
Gość: , siec.astornet.eu
2011/12/18 18:58:49
Co pozostaje ? - Chyba jednak Burmistrz musi odejść. Myślę że jednomyślne stanowisko ( tak jak w przypadku opon) Rady wystarczy. Panie Łukaszu do roboty !!!
-
2011/12/18 21:20:18
trzeba poczekać na rozwój wypadków. referendum zainspirowane przez RM, w przypadku fiaska rozwiązuje Radę Miejską. nie wiem czy odpowiednia liczba 3/5 poparłaby ten pomysł. Lepiej i bezpieczniej zebrać od 10% uprawnionych do głosowania podpisów pod wnioskiem o referendum i jazda z nią
-
Gość: , acra72.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/18 22:15:36
Czyżby jednak strach przed stratą posady Radnego?łatwiej zwalać robote na innych niż samemu podjąć ryzyko.Tak Burmistrz jak i cala Rada są spaleni i do wymiany.
-
2011/12/18 22:20:16
dlaczego twierdzisz ze cala rada jest spalona, uzasadnij to Ja spalony się nie czuję
-
Gość: podpowiedż do siec i acra, abvf179.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/19 09:56:05
Gość: wiórecki, ehb52.neoplus.adsl.tpnet.pl

2011/12/02 10:42:26

Logiczne jest, że następnym krokiem MUSI być odwołanie burmistrza. Skutkuje to na całe szczęście odwołaniem jego zastępców. Tak się to robi:
samorzad.infor.pl/sektor/organizacja/ustroj_i_jednostki/artykuly/388103,jak_odwolac_ze_stanowiska_wojta_burmistrza_prezydenta.html
Ponieważ Rada, sama z siebie w drodze uchwały, nie przeprowadzi tego (potrzeba 13 głosów i sama Rada traci mandaty), trzeba sięgnąć do referendum. Wtedy Rada zostaje a burmistrz i jego zastępcy wylatują. I to jest najzupełniej realne rozwiązanie i w zaistniałej sytuacji absolutnie pewne. (Poproszę kogoś zorientowanego by sprawdził moje obliczenia)
Inicjatywę zgłasza min 5 osób.
Podpisów za referendum musi być min 10% uprawnionych - tj 2180 (2011 rok)
Aby referendum było ważne frekwencja musi wynosić: 4402 osoby (7337x3/5)
Odwołanie skutkuje gdy więcej głosów jest za odwołaniem niż przeciw. Min 2202.
Proste i absolutnie do zrealizowania gdyż samych głosów NIE za Springerową było 3233.
Z góry naznaczyć kandydata (-ów) na nowego burmistrza - by nie było jak w przysłowiu: zamienił stryjek laseczkę na kijek i zawiązywać inicjatywę.
Tym sposobem rozwiązujemy kilka na raz spraw:
1/ uwalniamy Mosinę od skompromitowanej osoby burmistrza
2/ uwalniamy Mosinę od równie aroganckiego i szkodliwego Ratajczaka
3/ pozwalamy drugiemu zastępcy korzystać z "zasłużonej" (38 lat) emerytury lotniczej
4/ zyskujemy odpowiedzialnie i trafnie obranego burmistrza, który będzie "ludzki"
5/ w wyniku konkursu nowy burmistrz mianuje swojego zastępcę (jednego!)
6/ śpimy spokojnie bez wiecznej troski co znowu Springerowej do łba strzeliło
7/ ja bedę mógł wreszcie się wyłączyć i żyć w spokojnej, cichej i niesmrodliwej gminie

Uprzejmie proszę, aby biorąc pod uwagę szczególnie pkt 7, zastosować się do wyżej przedstawionej procedury.
Wynik jest pewny i w Polskę pójdzie sygnał, że Mosina naprawiła swoje błędy i wiórecki śpi już spokojnie! POWODZENIA MOSINO !!
-
Gość: obywatel, 77-254-89-101.adsl.inetia.pl
2011/12/19 10:02:12
Panie Łukaszu !
Kawał dobrej roboty wykonał Pan do mieszkańców .
Nie mogą miastem rządzić emeryci , renciści i nie zatapialni Radni ?
Świat się zmienia ,Okoliczne Gminy przez 20 lat zmieniły oblicze ,a w Mosinie w centrum
miasta ustalono strefę przemysłową ,strefę mieszkaniową ustalono na wsi,rozbudowę
szkoły z wioski lokuje się w mieście, rozdaję się mienie gminę ma powstać pływalnia ,ma zostać wybudowany budynek dla ubogich,Radni nie uchwalają budżetu ......
To trzeba zmienić .
Jedyny sposób referendum .Młode pokolenie oczekuję zmian.
Pozdrawiam
Koniecznie musimy to zmienić


-
Gość: kuba, 94.127.111.14*
2011/12/19 10:19:56
Widzisz drogi Łukaszu...akurat znajomości nie deprymują poglądów - tak się składa, że Kubę Sz. również znam...a poglądy mam po prostu swoje, które nie są zapatrzone ślepo w żadną stronę, widząc zarówno błędy po jednej jak i zatrzetrzewienie graniczące chwilami z absurdem po drugiej stronie...
Więc wyluzuj proszę z szybkim i pochopnym osądzaniem ludzi zanim ich nie poznasz...
-
2011/12/19 10:38:28
Ciemno widzę sprawę dobrowolnej rezygnacji firmy Dudek Kostek ze spalarni opon.
Pani Burmistrz jakoś nie wierzę. Przykro mi to pisać ale głosowałem na Panią Burmistrz we wszystkich wyborach.
Myliłem się.
Pomysł referendum popieram w 100 %
Czas zbierać podpisy, czas na czyny.
-
Gość: wiórecki - Aleksander Saniecki, abvg49.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/19 11:52:52
Jest w naszej Gminie kilka osób, które ślinią się na myśl samą, a nogami przebierają, a przebierają, aby stołek burmistrza objąć. Inicjatywa od nich w sposób naturalny musi się wywodzić. To minimum 5 osób.
Niechże wreszczie Mosina w sposób czysty moralnie i uczciwy załatwi tą sprawę - to powinno zaczyn odnowy stanowić.
Nic dziwnego, wręcz przeciwnie - chwalebne to i ambitne, by mając wizję i chęć pracy dla wspólnego dobra - zgłosić swoją kandydaturę na burmistrza.
Zatem niestrudzeni: Twardowska i Falbierski,
dalej niedocenieni i na tą właśnie okoliczność niezrzeszeni i niezależni (opuścili KS w sposób oczywisty dla tego powodu)Żak i Wiązek - to żródło z którego winny wytrysnąć wszelkie zmiany.
Takie transparentne, uczciwe, jawne postawienie tematu inicjatywy wywołania referendum winno budzić ogólny szacunek i poparcie.
A jak sam chcesz być, malkontencie, burmistrzem - to się po prostu zgłoś i walcz - a nie jątrz!
Celowo pominęłem temat kandydata KS i NRM.
To drugie jest sposobem wyautowane, bo jak i niby kto miałby czelność przeciwstawić się Springerowej?
A KS? Pan Jan Marciniak dla dobra tej Ziemi, dla dobra Mosiny wiele, bardzo wiele uczynił i czyni to nadal, wciąż niestrudzenie, i mimo wiecznie podkładanej nogi i walenia pod nie bezczelnie kłód. Zastanów się jednak mieszkańcu drogi, jakże wiele temu człowiekowi każdy z nas zawdzięcza. Osądzi to historia, bo On do niej wszedł jako ten, który międy innymi chronił nas przed idiotyzmami Springerowej. Tylko temu człowiekowi zawdzięczamy, że Springerowa nie mogła rozwinąć tu swoich piekielnych skrzydeł tak jak by chciała - głupio i zbrodniczo. Swoje zrobił i nie musi tego udowadniać. Tak bez przesady powiem, że Mosina na tą jego tytaniczną pracę i uczciwość mocno nie zasłużyła!
Nie zasłużył sobie też na to, by teraz wysługiwać się jego kandydaturą w tej rywalizacji - teraz gdy okręt tonie. On chciał żeglować uczciwie po kapitańsku a nie jak złowieszczy pirat.
Teraz winien autorytetem swoim namaścić kandydata, a to trudne nie jest, a wręcz oczywiste. Panie Janie - nie wiem czy tym wpisem nie spowoduję wpisów ślepych, głuchych, głupich i zawistnych, nie wiem czy moje widzenie spraw Pan podziela, wiem, że zasługuje Pan na najwyższy szacunek i rolę - którą niebawem mam nadzieję - Pan odegra.
Janie - Olek kłania się i z pokorą i szacunkiem prosi - z serca całego i troski o tą naszą małą wspólną Ojczyznę - poproś imieniem swoim i moim, aby Pani Małgorzata Kaptur zechciała zjednoczyć i uzdrowić naszą Gminę pod swoim zwierzchnictwem.
Zapewniam Cię Janie, że zasłużyła swoją mrówczą pracą, wiedzą, uczciwością i głęboką moralnością na miano Twojej następczyni - jest Ciebie godna.
Mosiny też!!
Mamy piątkę inicjatywną!
-
2011/12/19 12:00:34
Pani Małgorzata Kaptur to jest super kandydatka na Burmistrza Mosiny.
Popiram goraco !!!!!!!!!!
-
2011/12/19 12:03:36
Przepraszam za literówki w poście poprzednim
Popieram ewentualne starania pani Małgorzaty Kaptur o fotel burmistrza Mosiny !!!!!
-
2011/12/19 13:59:37
"trzeba poczekać na rozwój wypadków. referendum zainspirowane przez RM, w przypadku fiaska rozwiązuje Radę Miejską" , oj, ostrożnie z takimi deklaracjami , radni są raczej na cenzurowanym.
Wracając do arytmetyki referendum. Błędny jest wniosek dot. ilości głosów, które wystarczą do odwołania. Bo niestety połowa z 4402 głosów to za mało. Popierający ZS zostają w domu i może być tak , że 4400 głosów przeciw to będzie za mało lub optymistycznie 2203:2202 i wystarczy.
-
Gość: wiórecki - Aleksander Saniecki, abvg49.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/19 14:35:22
Michał - Ty jak zwykle zanim wystartujesz to masz tyle problemów, że nawet palcem w bucie nie ruszając - przegrany jesteś.
Młody człowiek a tyle w nim pesymizmu.
Weż się do strony internetowej i poparcia tego kogo uważasz za godnego i nie kombinuj wiecznie. Dobry kandydat, który jest z ludżmi to samograj, więc nie cuduj, weż się za inicjatywę wreszcie i niech jednym z tych pięciu Ciebie Gmina wreszcie zobaczy. Ale bez tego wiecznego gdybania i pesymizmu, bo inicjatywy ludzi kładziesz miast pomagać. Listy drukuj to Ci przejdzie. Pani Małgosia przez dwa dni dwa tysiące podpisów zebrała, żeby Ci nie śmierdziało i dzieciaki truło, odwdzięcz się!
I leć za chwilę na sesję bo ważne tam sprawy będą i Ciebie tyczące.
-
Gość: Luzik, ddh80.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 14:52:08
Nie jest to pierwszy , ani ostatni protest w Mosinie i drodzy państwo bez złudzeń ( przepraszam , jeśli kogoś urażę ) możecie się nim podetrzeć. Władza podejmując
decyzję o lokalizacji spalarni ( być może przed wyborami odbyły się pierwsze przymiarki ) doskonale zdawała sobie sprawę , że w momencie gdy temat wypłynie znajdzie się
grupa protestujących. No i co z tego ? Niech sobie protestują . Z czasem będzie ich
coraz mniej przychodziło na spotkania i temat ostygnie .
A petycje i protesty mogą pisać do kogo chcą .
Próba ''wycofania się" z podjętej decyzji w Gminie jest grą pod publiczkę . Czy jest naiwniak myślący , że inwestor nie zapoznał się wcześniej z prawnymi możliwościami
takiej inwestycji ?
Po prostu będzie spalarnia . Oby nie był to przyczułek pod jakąś segregację śmieci
w związku ze zmianą ustawy śmieciowej . Na razie nie wiążę tych spraw .
Na odwołanie Burmistrza w referendum , chyba nie ma szans , bo potrzebny jest
ktoś z charyzmą i tymi w skorupkach , żeby to przeprowadzić , a wynik może być
różny . Tym bardziej , że żelazo już stygnie .
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem takiej inwestycji .
Chociaż z drugiej strony miejsca pracy dla rencistów z grupą inwalidzką w ochronie,
dla studentów na śmieciowych umowach . Hmm... mieszkam dość daleko od
zachodniej strony , to właściwie , co mnie to obchodzi ?
Niech budują , przecież mieszkam w Polsce , a tu się patrzy pod swoje nogi .



-
Gość: , afrm161.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 17:36:44
Nie będzie spalarni - tak mowiła i pisała pani Burmistrz, nie będzie tej inwestycji, skoro mieszkańcy jej nie chcą. Wkrótce się przekonamy ile jest warte słowo burmistrza, ile jest warte słowo Zofii Springer
-
Gość: , afrm161.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 18:07:12
-
Gość: wiórecki, eij17.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 18:48:03
Luzik - Ty chłopie wrednie manipulujesz.
Z tego Twojego wpisu wynika, że tak bardzo jesteś przeciw, że aż - "za".
Robisz to inteligentnie i nie każdy się w Twojej perfidnej grze połapie.
Więc ja oświadczam że ten wpis jest wpisem lobbysty i to niesłychanie grożnego, stosującego brudną socjotechnikę - udając troskę, stosując zasadę kija i marchewki, ugruntowując i podpowiadając zaniechanie działań, przekierowując istotę sprawy na wydumane tematy zastępcze. To wpis złego człowieka!
Właściwie Łukasz - ten wpis winieneś bezzwłocznie usunąć, bo ten manipulant wykorzystuje bezczelnie bezpłatną formę promocji i lobbingu, który jest zupełnie sprzeczny z interesem mieszkańców, a więc i Twoim.
-
2011/12/20 19:32:50
Wóorecki, komentarz jest zgodny z tematem głównym, a najgorsze jest to, że ja z tym Luzikiem się prawie zgadzam w ocenie lub Luzik ze mną, bo ja swoje zdanie na ten temat wyraziłem w temacie. Opór społeczny i RM to nic, liczy się tylko aspekty formalno prawne.
-
Gość: , siec.astornet.eu
2011/12/20 19:40:49
Panie Łukaszu ! Wczoraj była sesja a Pan ani be ani me !
No chyba że wrócił Pan późno ze spotkania opłatkowego ( czytaj: barszczowego).
Jeśli prawdą jest to co napisała pani Kaptur na stronie Koalicji a więc że pan Waligórski przerwał sesję dla zaspokojenia planów towarzyskich no to nic więcej tylko przystąpić do rozwiązania całej Rady.
-
2011/12/20 19:44:22
zaraz wrzucam na blog swój punkt widzenia na tę sprawę
-
Gość: wiórecki, eij17.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 20:04:26
Zatem Łukasz - tak się wyśpisz jak sobie pościelesz.
Ocknij się - głupio robisz - obudzisz się w tej pościeli ale z ręką w nocniku.
Tak durnie jeszcześ nigdy chyba nie napisał.
Jeśli opór społeczny to nic, to po co ten blog prowadzisz? Jeśli RM to nic - to co w tej Radzie robisz? Przecie jedno i drugie ma historyczny i zdecydowany wpływ na to co dzieje się w Mosinie - nie widzisz tego ślepoku?
Jeśli liczą się tylko aspekty formalno prawne, to grzecznie mnie i wszystkich innych tu bylców przeproś za bzdurę którą wpisałeś i zapodaj wszystkim że już takich głupot nigdy nie wyprodukujesz, bo zanim coś wpiszesz - myślenie włączysz.
Chyba że robisz to z premedytacją i interesownie, ale nie chcę Cię o takie świństwo podejrzewać bo wtedy rozstajemy się.
-
Gość: Radny, dav186.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 20:11:28
Wiórecki nie gorączkuj się, tylko weź starą d..ę i do roboty, a nie innych poganiać! Łukasz zmęczony jest, na sesji był. A ty stary obwiesiu wyzywasz go i to tak niecenzuralnym słownictwem. W okresie bożonarodzeniowym to nawet zwierzęta mówią ludzkim głosem- to kim lub czym ty jesteś.Nic dla tej gminy pożytecznego jeszcze nie zrobiłeś oprócz klapania sztuczną szczęką.
-
Gość: wiórecki, eij17.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 20:33:10
Radny - wydaje się że mnie na tyle znasz by wiedzieć, że mógłbym cię obśmiać i pogonić. Wtedy dopiero zaistniałbyś, ale - ale mi szkoda czasu i mnie nie bawisz - zupełnie. Olewam cię po prostu.
-
Gość: , ewk159.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 20:57:12
Panie Wiórecki wypowiedzi pana jak nic pasują do czasow PRL w których to czasach partia mówiła KTO NIE Z NAMI JEST PRZECIWKO NAM I NALEŻY GO ZNISZCZYĆ ZA WSZELKĄ CENE. nieznam Pana ale wydaje mi się że pobierał Pan praktyki jako aktywny działacz PZPR. Pozdrawiam i życze ZDROWYCH SPOKOJNYCH ŚWIAT BOŻEGO NARODZENIA>
-
Gość: Radny, dav186.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 21:35:42
Wiórecki, pogonić to ty możesz - KOTA.
-
Gość: , 87-205-50-43.adsl.inetia.pl
2011/12/20 22:02:38
wiórecki a ty co jakiś guru jesteś autorytet moralny czy naukowy. Ty stary gostek jesteś i tylko pierd.... na blogu swoje farmazony i pompujesz się niczym indor. Uważaj bo ci żyłka pęknie. A co do twojego wpisu że opinia publiczna jest tak ważna i mieszkańcy mogą zablokować co im sie spodoba. Człowieku inwestora obchodzi plan zagospodarowoania przestrzennego A ten na ten teren jest i koniec. Prawie każda inwestycja dotycząca śmieci, utylizacji autostrady budzi sprzeciw jakiś ludzi. I co według twojej filozofii żadna by nie powstała
-
Gość: Luzik, ddh90.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 22:35:31
Do : wiórecki .
Nie bardzo mam się do czego odnieść. Pojechałem po bandzie i nic. No prawie nic.
Należy mnie skasować (wpis) , wyłączyć mi klawiaturę, bo napisałem coś z czym się
nie zgadzasz . Jaki to miałoby sens ? Po co wtedy blog ?
Poniosło Cię trochę w złą stronę. Spróbuj wyciągnąć inne wnioski z mojego wpisu Ty,
a może ktoś inny. Wtedy znów "pojadę po bandzie".
-
Gość: , afrm161.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/20 23:46:26
A ja powiem tak, będzie dobrze, więc nie skaczcie sobie do oczu. Będzie dobrze...
-
Gość: , abux246.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/21 08:08:19
luzik bo ty rzeczywiście po bandzie dałeś a nawet za nią wyleciałeś
-
Gość: Krzychu, user-31-175-212-191.play-internet.pl
2011/12/21 08:47:20
"Pani Małgosia przez dwa dni dwa tysiące podpisów zebrała"
Chcę się dopisać do tej listy więc mam pytanie gdzie i kiedy można to uczynić?
-
2011/12/21 09:12:06
Myślę, że najlepiej przyjść dziś na komisję inwestycji do urzędu na 17.30
-
Gość: , abvb27.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/21 09:50:36
Witam miło - sledze ten blox bo mam rodzinkę w Mosinie.Wiem co mieszkańcy o tych nowych firmach myslą że sa zdecydowanie przeciwnko nim.ale zupełnoie nie rozumiem tych co swoimi wpisami popieraja albo dopuszczaja możliwość budowy tej spalarni.
Mi to sie wierzyć nie chce że to są mieszkancy to musza być jacyś podstawieni bo mieszkańcom to będzie przecież przeszkadzalo i korki bedą.Pewnie te wpisy robi ta firma PR bo za to im płacą/.To idzie poznać kto mieszkaniec a kto swoją robote PR odwala
-
Gość: , siec.astornet.eu
2011/12/21 19:20:41
Panie Łukaszu ! Relacji z ,,barszczówk,,i jak nie było tak ni ma !
-
2011/12/22 12:42:27
Dwie różne sprawy. Do radnego , bądź uprzejmy podpisać się . Radny to nikt . Odwagi .
A wracając do meritum, to są dwa aspekty tej sprawy.
Na początek z punktu mówię, że ja tego syfu w Mosinie nie chcę, ale .....
z punktu widzenia inwestora i planu wszystko jest ok. Ja Kostka nie bronię, bo mnie ten człowiek mierzi. Twierdze tylko, że inwestor nie jest od oceny słuszności planu i tyle w temacie.
Drugi aspekt i najistotniejszy , władza ma ( niestety użyję ) w d..... zdanie Nas mieszkańców.
I to w tej całej sprawie jest największym przegięcie. Mieszkańcy zostali pominięci.
I o ile nie mamy wpływu na prawo w tym kraju , o tyle na mandat burmistrza jak najbardziej.
Dziwnym trafem dyskusja o spalarni powędrowała w stronę winy inwestora , Kostek to , Kostek tamto ( a to woda na młyn ZS ) , będzie, nie będzie. Technologia to prowizorka. I to się zgadza wszystko, tylko , że trzeba pamiętać , kto Nas pominął i uznał , że zdanie mieszkańców się nie liczy i kto Nas w ten syf wpakował.
Kto ? Burmistrz !!! I to jest kwintesencją tej sprawy. I pamiętajmy o tym.
-
Gość: radny, etr203.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/26 12:57:21
Michał zawsze uważałem cię za mądrego faceta - w tej Mosince to żyję ja, żyjesz ty, żyje Łukaszek - może trochę dalej i wiele innych ludzi i BURMISTRZ TEŻ - I ZACZNIJCIE LUDZISKA TROCHĘ MYŚLEĆ - CZEGO W NOWYM ROKU ŻYCZĘ Z CAŁEGO SERCA!
-
Gość: Trawa, dae8.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/28 10:10:33
Michał .. Masz rację ale czy Pani Zofia za błędne decyzję zapłaci odszkodowanie z własnej kieszeni ? Czy może z naszych pieniędzy (gminy) których nie ma. Zapewne będzie jak w Krzywinie, sprawa trafi do sądu i będzie walka o grube miliony. (A skoro zdaza się to w Krzywinie, Mosinie i Bóg wie gdzie jeszcze to może to nie jest przypadek a celowe działanie) Przecież tu głównie o pieniądze chodzi a nie o środowisko .. A Aquanet nigdy nie był święty teraz mamy jechać z nim na jednym wózku ? .. I z kanalizą nas będą stale Dymać ..
Potrzebny nam Burmistrz który załatwi te sprawy pozytywnie, a moze nawet za jednym razem bo widzę taką możliwość.
-
Gość: sołtysowa, dac74.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/28 15:17:47
Dlatego musi odbyć się referendum i to jak najszybciej, bez względu na opinię SKO.
-
Gość: skoro, dda117.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/01/01 13:34:52
Temat spalarni poszedł w kąt.
-
Gość: sołtysowa, 80.51.161.12*
2012/01/02 18:14:39
Jak to w kąt ?
To jest niebezpieczne !
Ci, którzy o tym zadecydowali również są niebezpieczni !
Dlatego konieczne jest referendum, a zgłoszenie do prokuratury także nie zaszkodzi tym bardziej, że jest uzasadnione.